מיסוי בינלאומי – על מי זה חל?

המיסוי שאנחנו משלמים על כל מוצרי הצריכה והשירותים הבסיסיים בישראל, מהווה מעמסה על אנשים פרטיים ובעלי עסקים רבים. ואולם לצד זאת, ישנם לא מעט ישראלים ואזרחים זרים, שנתקלים שוב ושוב בדרישה לשלם מיסוי בין לאומי, על בסיס פעולות או אזרחיות שונות שהם מחזיקים. המיסוי הבינלאומי הוא תחום עיסוק מאוד מבלבל שיכול להשפיע כמעט על כל אחד, גם אם אותו האם אינו מודע לחובותיו.

מיסוי בעולם גלובלי – בירוקרטיה חשובה לכל אחד

כשאתם לא יודעים מה הן חובות המיסוי שלכם, כל החלטה כלכלית עשויה להיות החלטה עם השפעה לטווח הארוך מאוד. יחד עם זאת, חשוב להבין שהכללים של מיסוי בין לאומי הם מעט שונים מכללי המיסוי המוכרים לנו. בשונה מתשלום מע"מ, עליו משלמים אוטומטית עם הרכישה של מוצרים ושירותים, הדרישה לתשלום מיסוי בין לאומי מחייבת זיקה. הזיקה המדוברת היא זיקה בין האדם לבין המדיה הספציפית בה התבצעה פעולה או שבה קיימת דרישה לתשלום מימים. בין אם מדובר על זיקה טריטוריאלית (למשל עסקה שנעשתה במדינה), או פרסונלית (משיכת כספים מחשבונות בנק). ככול והאדם מציג זיקה למדינה, הוא עשוי להיות מחויב בתשלום מיסים. ולא, הוא עשוי לעמוד לפני סנקציות מראשויות החוק השונות.

שמרו על החוקים – והמנעו מבעיות בעתיד

כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם לא עוברים על דרישות מיסוי בין לאומיות, אתם צריכים ליווי מקצועי ואישי מיומן. על אחת כמה וכמה אם אתם מפעילים עסקים בכמה מדינות ורוצים לסנכרן בין כל הפעולות העסקיות שלכם. בדרך כלל, איש המקצוע המתאים ביותר למשימה, הוא עורך דין בעל התמחות במיסוי בין לאומי או במשפט בין לאומי, שיכול להיות לכם לעזר ולייעץ.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פרויקטיי נדל"ן חדשים לדתיים בישראל
לקהילה היהודית אורח חיים ייחודי וזקוקה למיזמי דיור על מנת להכיל את אוכלוסייתה הגדלה. פרויקטים אלה...
קרא עוד »
יונ 07, 2023
מי יכול לחיות מקצבת זקנה?
בני הגיל השלישי זכאים לקבל מביטוח לאומי קצבת זקנה. ישנם קריטריונים שונים לקבלת הקצבה, המשפיעים על...
קרא עוד »
מאי 26, 2022
חומרי איטום לגגות – מה כדאי לקנות
אנשים רבים כיום נדרשים לאטום את הגג הנוזל שלהם בימי החורף הגשומים ביותר. חשוב לדעת כי מעבר לנזילות...
קרא עוד »
יול 10, 2020