איך כותבים קורות חיים?

קורות חיים – מסמך קצר למי שבו מתומצתים פרטים משמעותיים לגבי ההיבט התעסוקתי שלנו. מסמך זה הינו מסמך נדרש בכל עת בו אנחנו רוצים להציע את עצמנו למשרה מסוימת. המסמך הזה מהווה מעין כרטיס ביקור ראשוני בו אנחנו מציגים את עצמנו בהלימה לתפקיד מסוים שאנחנו מעוניינים למלא. היות ויש למסמך הזה חשיבות כה רבה, עלינו לדעת כיצד לנסח אותו נכון. ומעבר לניסוח, יש חשיבות רבה לעריכה ולנראות של המסמך. כי כתיבת קורות חיים שנראה טוב יכול למלא את תפקידו בהצלחה. ואילו מסמך שלא נערך כיאות, יפספס את המטרה.

כך תכתבו את קורות החיים שלכם

  • אז איך כותבים קורות חיים? ראשית יש למקד את עצמכם למטרה. כלומר, לדייק את הכתיבה לפי המשרה אליה אתם מעוניינים להגיש מועמדות. בכל משרה יש דרישות מסוימות שרלוונטיות אליה, כל השאר עלול להיות מיותר. וכולנו יודעים שכל המוסיף – גורע.
  • יש לעשות חושבים עם עצמכם, להכיר את המעלות של עצמנו ואת הכישורים שניחנו בהם. כן, יכול להיות שיש דברים שנראים לנו כמו נתוני בסיס שיש אותם לכולם. אבל למען האמת זה לא נכון. ואם אלו מאפיינים שנחוצים למקום העבודה, חשוב כי ניתן עליהם את הדעת ונעלה אותם על הכתב עם כל הכבוד הראוי.
  • מילים בנימה אישית אלו מילים חשובות מאוד. אם כי צריך לדעת איפה לכתוב אותם וגם כיצד. כי בחלקים הפורמליים של קורות החיים אין מקום לרגשות ולנימה אישית בכלל. רק במכתב האישי בו אנחנו כותבים באופן חופשי נוכל להתנסח כאוות נפשנו ולכתוב מה שיש לנו לומר על ההתאמה שלנו לתפקיד המדובר.
  • מוטיבציה הינה ערך עליון. לכן עליכם לשלב בקורות החיים שלכם את היכולות ואת הרצון שלכם למלא את התפקיד המדובר בהצלחה מקסימלית.
Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מיסוי במסחר באינטרנט – מה העלויות האמיתיות
הסחר באינטרנט המכונה המסחר האלקטרוני מייחס לביצוע מכירות ועסקאות של שירותים ומוצרים שונים ברשת...
קרא עוד »
אוג 15, 2021
ביגוד לעובדים
ביגוד לעובדים הוא חלק הכרחי מהצרכים אותם כל מנהל עבודה או בעל עסק צריך לספק לעובדיו. ביגוד אינו משמש...
קרא עוד »
נוב 16, 2021
למה לכם חברת יחסי ציבור?
אנו חיים בעידן של ריבוי אמצעי תקשורת ומדיה. נניח שאתם הבעלים של עסק קטן, בינוני, חברה או ארגון ואתם...
קרא עוד »
יונ 15, 2020