מהו הסדר מותנה בצה"ל באיזה מצבים זה רלוונטי?


 גם הצבא מבין לפעמים  שש עבירות קלות יותר  שלא  מצדיקות הליך פלילי.  לא בכל עבירה שמתבצעת צריך להגיש כתב אישום.  לכן יש היום יותר ויותר מעבר להליכים שונים שמחליפים את ההליך הפלילי.  יש הליכים חלופיים להליך הפלילי, שביניהם הסדרים מותנים או  הסדרי הקפאה.   יש הסדר מותנה בצבא  הסדר הקפאה שהוא הסדר מותנה  עם  מי שיש כבר נגדו  כתב אישום.  

מהו הסדר מותנה

 הסדר מותנה משמעותו  שאם החייל יעמוד בתנאים מסוימים, התיק נגדו ייסגר ולא יוגש נגדו כתב אישום ואם הוגש נגדו כתב אישום, כתב האישום יבוטל.  זה מאוד משמעותי עבור חיילים רבים שמאוד לא רוצים שיהיה נגדם תיק פלילי ורישום פלילי.   לכן הסדר מותנה בצה"ל זאת בשורה גדולה בדין הצבאי.    

גישה חדשנית ומבורכת בצה"ל

ביישום הסדרים אלה הצבא מגלה גישה חדשנית מאוד כלפי פסקי דין נגד חיילים.  יש חדשנות רבה בכך שהצבא מכניס לאפשרויות גם הסדר מותנה בעבירות קלות.  ככה  חייל יכול להגיע למצב   שתיק  שהיה  נגדו  נמחק לגמרי.  אפשרות משמחת ביותר עבור כל חייל שיש לו אפשרות להשיג הסדר כזה.  זה לא מיועד לעבירות קשות אבל זה בהחלט מיועד לעבודות קלות. יכול לחסוך כתם כבד על  עתידו של החייל.  

משמעות הסדרים לחיילים

תיק פלילי  כמובן משפיע על המשך שירותו של החייל,  זה פוגע במוטיבציה של החייל,  זה משפיע גם על חייו באזרחות.  הסדר כזה שם דגש על שיקום של החייל והחזרתו לחיים נורמטיביים.   הסדר זה מאפשר שירות  תקין לחייל והמשך חיים  נורמטיביים  שומרי חוק.  עבירות שאפשר לקבל עליהם הסדר כזה הן עבירות סמים קלות, עבירות רכוש קלות,  עבירות במסמכים צבאיים  ועוד כל מיני עבירות. למידע אודות רישום פלילי מופחת צבאי

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ריבית משכנתא ממוצעת
גובה הריבית הממוצעת שמשלמים בדרך כלל על משכנתא נע באזור ה-4 עד 5 אחוזים, אם כי לא ניתן לומר בוודאות כמה...
קרא עוד »
דצמ 30, 2020
כלים חד פעמיים למשרד – כך תוכלו לשמור על הסביבה
יום עבודה במשרד הוא יום אשר דורש מכל אחד מעובדי המשרד לא מעט. במהלך היום, עובדי המשרד אוכלים את...
קרא עוד »
אפר 26, 2020
היתרונות בבנייה ירוקה
בנייה ירוקה צוברת פופולריות במאה ה-21. מגמה זו מובלת על ידי תעשיית הבנייה הירוקה והדחיפה שלה לבנייה בת...
קרא עוד »
דצמ 12, 2022