מדוע חשוב מאוד לעשות החזר מס

מדוע חשוב מאוד לעשות החזר מס

אם אתם מרגישים שאתם משלמים לא מעט מס, אתם לא היחידים. נטל המס הישראלי הוא לא הגבוה ביותר בעולם, אבל הוא בהחלט מהגבוהים יותר. אבל יש לנו בשורות – בהרבה מאוד מצבים בחיים, יש לכם אפשרות לא לשלם מס אלא למעשה לקבל החזר מס. נסביר למה זה מאוד חשוב ולמה כדאי להזדרז. 

אם שילמתם יותר, זה באחריותכם 

מערכת המס בישראל פועלת בצורה די מסובכת. יש שם מושגים כגון ניכויים וזיכויים והטבות מס ונקודות זיכוי והטבות לאימהות, והטבות לסטודנטים ועוד. והדבר הראשון החשוב שטוב לדעת בנושא זה שאם שילמתם יותר מדי מס, זה באחריותכם. זה לא באחריות המעסיק שלכם וגם לא באחריות המדינה. אם לא תרימו את הכפפה ולא תבדקו אם מגיע לכם החזר מס, לא תקבלו כסף שמגיע לכם על פי חוק. 

למה אנשים משלמים יותר מדי מס 

אפשר להראות עשרות ואפילו מאוד דוגמאות לכך שאנשים שילמו בשנים האחרונות יותר  מדי מס. לדוגמא, אנשים שעבדו ביותר מאשר מקום עבודה אחד ולא עשו תיאום מס, עשויים לשלם יותר מדי. גם אנשים שפוטרו או התפטרו או החליפו מעסיקים באמצע שנה עשויים למעשה לשלם יותר מאשר שיעור המס האמיתי החל עליהם. אם לא עדכנתם את המעסיק על שינוי מצב משפחתי או אם לא הבאתם לידיעתו או לידיעת חשב השכר מידע מסוים, לא תקבלו החזרי מס לשכירים המגיעים לכם. זה בעיקר עניין של מודעות. בגלל שאנשים לא מודעים שזו בעיה נפוצה, הם אפילו לא בודקים אם הם שילמו יותר מדי מס. 

חשוב לעשות החזר מס, מפני שאם לא, הכסף שלכם יאבד לכם לתמיד. אם עברו שבע שנים, זכותכם לקבל החזר מתיישנת. אז כדאי להקדים ולבדוק זאת, יתכן שמגיעים לכם מאות ואפילו אלפי שקלים ויותר, בחזרה.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שאלות שישאלו אתכם בכל ראיון עבודה בהייטק
תחום ההיי-טק כבר מזה שני עשורים שהולך ומשגשג ונראה שמדינת ישראל היא מבין המובילות בתחום זה. הייטק...
קרא עוד »
מאי 04, 2021
איך יודעים שיש אבנים בכליות?
אבנים בכליות נחשבות למחלה כלייתית לכל דבר. האבנים נוצרות ממלחים וממינרלים שאמורים להיות מופרשים...
קרא עוד »
מאי 26, 2020
פתחת חברה? על ייעוץ עסקי לחברות שמעת?
אם פתחתם חברה לאחרונה, ייתכן שלפעמים אתם שמים לב שאתם אובדי עצות, כי גם בשלבים הראשוניים וגם בשלבים...
קרא עוד »
דצמ 28, 2020