מזונות ילדים – מה הגובה המינימלי ומה עושים כשלא מקבלים?

עורך דין גירושין

כל פירוק של תא משפחתי מחייב התערבות חיצונית של אנשי מקצוע על מנת ללוות את בני הזוג בפרידה הוגנת ומתחשבת בשני הצדדים. כאשר יש לבני הזוג ילדים הפרידה מורכבת עוד יותר ומחייבת התייחסות לילדים. אחד הנושאים המהותיים בפרידה של בני הזוג הוא נושא המשמורת ותשלום מזונות. למעשה במרבית המקרים מקבל אחד ההורים את התפקיד של גידול הילדים ואחזקתם ברשותו. כאשר בן הזוג השני משלם עבור מזונות של הילד והוצאות החיים שלו.

קראו על גירושין בהסכמה >>>

הסכומים הנקבעים בגין מזונות ילדים

כדי להבטיח שההורה שמגדל את הילד יוכל לפרנס אותו, וכדי לוודא ששני ההורים נושאים בנטל באופן ראוי, נקבע סכום בגין מזונות ילדים. מדובר על סעיף משמעותי מאוד בו מטילים על בן הזוג שאינו מגדל את הילד את החובה לשלם מזונות ילדים. הסכום נקבע לפי פרמטרים שונים כמו גיל הילד, עלויות מגורים ועוד. לרוב הסכום עד גיל שש ינוע בסביבות אלף מאתיים שקלים ומעלה. זאת לא כולל מגורים והוצאות חריגות. מזונות ילדים נועדו להבטיח כי למרות הגירושין של ההורים יוכל הילד לקבל את כל הצרכים שלו כמו כל ילד אחר שלו זוג הורים שדואג לשלומו וחרד לגורלו.

קראו על גירושין וייפוי כוח מתמשך באתר של יונית גזל >>>>

אם לא מקבלים מזונות, מה עושים אז?

היות ומזונות ילדים הם הזכות של הילד, לא של ההורה, יש להבטיח כי הילד אכן מקבל את הכסף שמגיע לו לפי ההסכם. במידה וההורה שמגדל את הילד מגלה כי ההורה השני לא עומד בהתחייבויות שלו הוא יוכל להגיש תביעה בשם הילד על מנת לכות על ההורה לעמוד בהתחייבויות שלו ולשלם את דמי המזונות לילד. תמיד חשוב להיעזר בעורך דין או בגורם מקצועי אחר כדי להבטיח זכויות באופן מלא.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בחירת הטיול המאורגן המושלם: טיפים פנימיים
מתחשק לכם לצאת להרפתקה אבל לא בטוחים איך לבחור את הטיול המאורגן הנכון? אל תחפש עוד. במדריך המקיף הזה,...
קרא עוד »
דצמ 30, 2023
מה רוב האמריקאים מחפשים לעצמם בבית חדש? מערכת סולארית!
בכל תקופה יש חידושים וטרנדים שונים שמשפיעים על הלך הרוח ועל הבחירות של האנשים שמחפשים לשפר את איכות...
קרא עוד »
אוג 29, 2019
קידום אתרים לעסקים
קידום אתר, הוא משימה קשה עבור עסקים רבים. עם עליית המדיה החברתית וערוצי שיווק דיגיטליים אחרים,...
קרא עוד »
דצמ 03, 2022