מהו ההבדל בין מס שבח להיטל השבחה

ההבדל בין מס שבח להיטל השבחה

אנשים רבים בוחרים להתבלבל בין מס שבח לבין היטל השבחה, אך למעשה מדובר על שני היטלים שונים לחלוטין. מס שבח למשל, משולם על ידי כל מי שמעוניין למכור את הדירה שלו, היות ומדובר על מס של 25% על רווח ההון שבעל הנכס הרוויח, כתוצאה ממכירה ברווח של הדירה שלו. המס מגלם את הפער בין מחיר המכירה של הדירה לבין מחיר הרכישה שלה, בקיזוז ההוצאות השונות הקשורות לרכישת הדירה או להשבחה שלה. הוצאות אלו יכולות לכלול עמלת תיווך, שכר טרחה של עורך דין, שיפוצים וכדומה. לעומת זאת, היטל השבחה הינו היטל שמוטל על בעל הנכס, אשר מעוניין לשפר את הנכס שלו, דבר שיגרום לעליית הערך שלו. מדובר על שיפורים כמו הוספת מרפסת, בנייה של יחידת דיור, בניית קומה נוספת בבית וכדומה. במידה והוועדה המקומית אישרה לבעל הנכס אישור שימוש חורג, אישור הקלה או אישור תכנית בניין עיר, הוא יצטרך לשלם את ההיטל בעת מכירת הנכס, כלומר ברגע מימוש ההשבחה שלו.

ההבדל בין מס שבח להיטל השבחה – כל מה שחשוב לדעת בנושא

כאמור, ישנם הבדלים רבים בין שני המיסים האלו, כאשר ההבדל המרכזי נובע מגובה המס. בעוד שמס שבח עומד על סך של 25% מהרווח של מכירת הנכס בקיזוז ההוצאות השונות, היטל שבח עומד על סך 50% משווי ההשבחה. כמו כן, חשוב לזכור כי מס שבח משולם לרשות המיסים, בעוד שהיטל ההשבחה משולם ישירות לוועדה המקומית העירונית. המטרה של ההיטל היא לכסות את ההוצאות של הוועדה המקומית, לאפשר לה לרכוש נכסים שונים לצרכי הציבור וכדומה. כמו כן, הרשות המקומית משתמשת בכסף לצורך השקעה בחינוך. ישנם כמובן מספר אלמנטים דומים בין שני סוגי המיסים, למשל בשני המקרים יש לשלם את המס בעת מכירת הדירה. עם זאת, כאשר משלמים מס שבח, ניתן לקזז ממנו הוצאות מסוימות הקשורות להשבחת הדירה, בין היתר, ניתן לקזז את היטל ההשבחה.

לסיכום, ישנם הבדלים משמעותיים בין מס שבח להיטל השבחה, הן בגובה המס, הן ברשות שצריך לשלם לה והן במשמעות הכללית של שני המיסים.

קבלו מידע חשוב בנושא צוואות וירושות

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חלוקת רכוש בגירושין – המדריך המלא
במהלך השנים המשותפות פעמים רבות צוברים בני הזוג רכוש ונכסים שונים. כאשר מתקבלת החלטה של בני הזוג...
קרא עוד »
ספט 27, 2021
סרום לשיער
סרום לטיפוח שיער הוא אחד מהמוצרים הפופולריים ביותר לשיער. יש הרבה אנשים שאוהבים שהשיער שלהם נראה יפה...
קרא עוד »
אוק 01, 2022
מה זה וילונות חשמליים?
וילונות חשמליים אלו הם וילונות אשר ניתן לשלוט בהם מרחוק, בניגוד לווילונות רגילים, שצריך להזיז עם...
קרא עוד »
ספט 05, 2021