כל מה שרציתם לדעת על חלוקת ירושה בין אחים

כל מה שרציתם לדעת על חלוקת ירושה בין אחים

כאשר אדם נפטר, ישנו חוק ירושה אשר קובע הוראות הנוגעות לאופן שבו יש לחלק את הירושה בין בן הזוג החוקי של הנפטר וילדיו, במידה ואין צוואה אותה הותיר הנפטר, אשר מורה כיצד יש לחלק את הרכוש. כך לדוגמא, לבן הזוג של הנפטר יש דיו מיוחד. אם לנפטר יש ילדים, נכדים או הורים, הרי שהם מקבלים חצי מכלל הירושה ואת החצי השני מקבל בן הזוג. אם הנפטר מותיר רק אחים, אחיינים או סבים, הרי שהם יקבלו שליש אחד מהירושה ובן הזוג של הנפטר יקבל שני שליש.

חלוקת הרכוש לילדי הנפטר

כאשר הורה נפטר, הרי שיורשיו החוקיים הם בן הזוג שלו והילדים שלו. כאשר בן הזוג איננו בחיים, הרי שהיורשים היחידים של האדם הם ילדיו. במידה ולמנוח אין ילדים ואין בני זוג, הרי שמי שירש אותו הם ההורים שלו והאחים שלו. כאשר מדובר בירושה בין האחים, הרי שאם הנפטר השאיר אחריו צוואה אשר מורה איזה חלק בירושה כל אחד מהילדים יקבל, הרי שכל אחד מהאחים יקבל בדיוק את מה שנקבע לו על ידי מנהל עזבון. צוואה יכולה להעדיף ילד אחד על ילד אחר וכן, לנשל ילד כלשהו מהירושה. במרבית המקרים צוואה איננה רלוונטית לצורך נישול ילד ממנה, אלא בעיקר בשביל להסב שלום בית. לא פעם בהעדר צוואה, מתנהלים מאבקים מכוערים בין אחים בקשר לרכוש אותו הותיר אחריו הנפטר, כאשר כל אחד מהם רוצה לקבל כמה שיותר ממנו מסיבות שונות. כאשר יש צוואה, הרי שהיא חוסכת את המאבקים על הירושה.

חלוקת ירושה בין אחים כאשר אין צוואה

כאשר אין צוואה, החלוקה תתבצע בהתאם לחוק הירושה. בהתאם לחוק זה, כל אחד מהאחרים יקבל חלק שווה בירושה וזאת אם אין למנוח בין זוג. במידה ויש למנוח בין זוג בחיים, הרי שהוא יקבל את החצי האחד של הירושה והילדים יחלקו שווה בשווה בחצי הנותר. כמובן שבהעדר צוואה עלולה להתחולל מריבה בין האחים על הרכוש של המנוח. במקרה שכזה הפתרון הכי טוב הוא לערוך הסכם ירושה בין האחים או להיעזר בשירותי עורך דין לענייני ירושה, אשר מסכם איזה חלק בירושה כל אחד מהם יקבל באופן נפרד. במקרה שבו אחד מהאחים מסתלק מהירושה ולא בוחר למי מהאחים לתת את חלקו, הרי שהחלק יחולק בין האחים שנותרו.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
החזרי מס לשכירים – אל תשאירו את הכסף שלכם בקופת המדינה
לא מעט שכירים חיים את חייהם מבלי לתת את הדעת להטבות השונות שהמדינה מעניקה להם בתחום המס. רובם הולכים...
קרא עוד »
נוב 10, 2018
קורס נדל"ן
קורס על נדל"ן, ייקח אתכם למסע מרתק שבו תכירו מקרוב את המושג נדל"ן, ותוכלו לראות מקרוב, מדוע אנשים...
קרא עוד »
יול 03, 2021
משמורת משותפת ומזונות – איך לערוך את זה בצורה מכובדת
הגעתם למצב שבו אתם חושבים בצורה רצינית על גירושין? תוהים איך תוכלו לעשות את זה? אם כך, ברור שאתם...
קרא עוד »
פבר 27, 2022