פסילת ספרים במס הכנסה – המשמעות והתהליך

פסילת ספרים במס הכנסה

אף אחד אינו רוצה להיפסל. ולא משנה אם מדובר במשחק תמים ופשוט בו הפסילה היא לא בעלת משמעות. קל וחומר כאשר מדובר בפסילת ספרים במס הכנסה (קראו מהי פסילת ספרים בקישור). שם זה כבר ממש לא משחק ילדים. אדם שהספרים שלו נפסלים במס הכנסה עשוי למצוא את עצמו בצרה צררורה ממש. היות ופסילה כזו בסופו של דבר על פי רב תעלה הרבה מאוד כסף.

זו הסיבה ארש מחייבת את כל בעלי העסקים, קטנים כגדולים, ללמוד את כל כללי המשחק, לנהוג בצורה הכי חוקית והכי נכונה ולהיעזר גם באיש מקצוע – רואה חשבון או מנהל חשבונות על מנת לוודא כי כל הפעילות בעסק מתבצעת בצורה הכי חוקית ללא כל דופי. כך שלא ייוותר מצב של פסילת הספרים.

מנהלים את ספרי החשבונות כמו שצריך

חשוב לדעת כי הספרים, כלומר מערכת הנהלת החשבונות של כל עסק משמש לצורך תיעוד כל ההכנסות וההוצאות של בית העסק. בהתאם להן מגישים את הדיווחים השנתיים. כל הנושא של ניהול הספרים הוא נושא שמשתנה בין עסק אחד למשנהו ובכל ענף זה אמור להתנהל בצורה שונה. רואה חשבון הוא איש המקצוע אשר אמור ללוות את העסק ולוודא כי אכן כל ההתנהלות מתבצעת בצורה הכי נכונה. כאשר ישנה פסילה של הספרים, המשמעות היא כי פקיד השומה יוכל להעריך על פי דעתו את כלל התוצאות העסקיות. בסופו של דבר הערכה כזו תמיד תעלה לבית העסק יותר כאשר יהיה עליו לשלם מיסים שונים וסנקציות שונות, ראו דברי מומחים בתחום באתר.

מתי מתרחשת פסילת הספרים?

פסילת ספרים קורית תמיד עקבות ביקורת בבית העסק. מה זה אומר בעצם?

בפועל ישנם שני סוגים של ביקורת.

  1. פסילה בגין אי רישום תקבול – זהו סוג של ביקורת המתרחשת במקום העסק כאשר מבקרים מטעם מס הכנסה באים לבקר בבית העסק. הביקורת כוללת קנייה במקום ואם הם מגלים כי ההכנסה לא נרשמה, הרי שאז עשויה להתרחש פסילה.
  2. פסילה בגין ליקוי מהותי – כאשר נערכת ביקורת בעסק או במשרדי פקיד השומה ושם מתגלה ליקוי מהותי שמנוגד להוראות של מס הכנסה.

בכל מקרה יש להיוועץ עם רואה החשבון מידית.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תנאי קבלה בסיסיים למסלול לימודי דיבוב
לאלו מכם אשר אינם מעורים בפרטים, יהיה כדאי לדעת שלא נדרשת שום הכשרה או תנאי קבלה בסיסיים בכדי להתקבל...
קרא עוד »
ספט 26, 2018
מחזור משכנתא
פעמים רבות אנו מוצאים כי המשכנתא שלקחנו שנים קודם עבור הדירה שלנו כבר אינה משתלמת יותר. פעמים אחרות...
קרא עוד »
יול 12, 2021
זכויות של תושב חוזר מביטוח לאומי
המנגנון האחראי לכם שנקבל את הזכויות המגיעות לנו, הוא כמובן ביטוח הלאומי. מנגנון זה מבטיח שנקבל את...
קרא עוד »
מרץ 11, 2021