איך פותחים עוסק פטור

עוסק פטור

החלטת להקים עסק חדש? קודם כל, שיהיה בשעה טובה! אנשים רבים מעוניינים לצאת לדרך עצמאית ולעזוב את העבודה הרגילה שלהם, אך הם חוששים להגשים את החלום שלהם בגלל הפחד מבירוקרטיה או מהליכים מסובכים ומסורבלים. אך כדאי לדעת כי פתיחת עוסק פטור נחשבת לפעולה פשוטה יחסית, שניתן לבצע בצורה עצמאית, או לחילופין, באמצעות רו"ח. חשוב להבין כי עוסק פטור הינו עסק קטן, שמחזור העסקאות השנתי שלו אינו עולה על 100 אלף ₪. במידה וההכנסות יעברו את הסכום הנ"ל, העסק יעבור באופן אוטומטי לעוסק מורשה. אך כדאי לדעת כי ישנם יתרונות רבים לעוסק פטור, היות והוא אינו מחויב בדיווחים חודשיים, בתשלום מקדמות למע"מ, בהנהלת חשבונות מסורבלת או בתשלום מיסים גבוה. לכן מומלץ תמיד להתחיל מעסק קטן במסגרת עוסק פטור, ורק לאחר מכן להגדיל את העסק.

כיצד ניתן לפתוח עוסק פטור?

אז איך פותחים עוסק פטור? כאמור, מדובר על תהליך פשוט יחסית, שכל אחד יכול לבצע בצורה עצמאית ללא שום קושי מיוחד. חשוב להצטייד בתעודת זהות ואישור על ניהול של חשבון בנק תקין. יש צורך לפתוח תיק במע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי, ורק לאחר מכן ניתן להפעיל את העסק. אומנם עוסק פטור זוכה לפטור ממע"מ, אך הוא עדיין מחויב לפתוח שם תיק. מדובר בתהליך פשוט הדורש רק מילוי של טופס, שהמציג את סוג העיסוק ואת צפי מחזור העסקאות של העסק. לאחר מכן, יש צורך לפתוח תיק במס הכנסה, דבר שגם כן כולל בסך הכול מילוי של טופס, שנציג השומה יכול לסייע לכם למלא באופן תקין. השלב האחרון הוא פתיחת תיק בביטוח לאומי, היות ומעתה ואילך אתם מחויבים לשלם דמי ביטוח לאומי אחת לחודש.

לסיכום, פתיחת תיק עוסק פטור הינה תהליך פשוט יחסית, שבסך הכול כולל מילוי של מספר טפסים והצגה של מסמכים רלוונטיים. ניתן לבצע את התהליך בצורה עצמאית, או לחילופין, להיעזר ברואה חשבון או יועץ מס, על מנת שהוא יבצע עבורכם את כל התהליך. כדאי לציין כי מדובר על דרך חיים חדשה, שתוכל לספק לכל אחד את היכולת להיות הבוס של עצמו.

לעוד מידע, בקרו באתר https://www.taxman.co.il/

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שולחן הוקי אוויר – מה הופך אותו לכזה מהנה?
אתם מחפשים משחקים חדשים לילדים? רוצים לראות אותם נהנים אחד עם השני במשחק וגם עושים תוך כדי פעילות...
קרא עוד »
דצמ 06, 2020
איזו הסמכה צריך כדי להפוך לאח סיעודי?
קבלת תואר בסיעוד מותנית בלימודים שנמשכים כמה שנים. אפשר ללמוד זאת במוסדות לימוד רבים ברחבי הארץ...
קרא עוד »
יול 29, 2020
תיק השקעות אלטרנטיבי – מה זה אומר בעצם?
מאמרים העוסקים בשוק ההון ובהשקעות מציעים מידע בעל ערך אך רובו מוגבל למבינים בתחום. מסיבה זו תיק...
קרא עוד »
ינו 07, 2022