חותמים אבטלה: התהליך מול ביטוח לאומי ולשכת התעסוקה

אבטלה

לצערנו הרב, לא מעט אנשים נאלצים לחתום בלשכה ולקבל דמי אבטלה. זה קורה בגלל מדיניות כלכלית כזו או אחרת. גם אם מדובר באופן זמני, הרי שאנחנו צריכים לדעת כיצד לעשות את זה ומה הזכויות שלנו.

מה זה אומר דמי אבטלה ומי זכאי להם?

עבור רבים, המונח דמי אבטלה נשמע מונח שלילי. הרי כולנו רוצים לעבוד, כולנו מאמינים שרק דרך עבודה אנחנו יכולים וצריכים לפרנס את עצמנו ואין שום סיבה בעולם שנקבל דמי אבטלה. אך האמת היא, שדמי אבטלה הם זכות מלאה שלנו, חלק מאותן זכויות בביטוח לאומי שמגיעות לנו כחוק.

כידוע, כל אזרח חייב לשלם ביטוח לאומי, מגיל 21 (עם שחרורו מהצבא) או מגיל 18 (אם לא עשה שירות צבאי). התשלום לביטוח לאומי מעניק לו זכויות מסוימות. אחת מהזכויות היא, ליהנות מדמי אבטלה במידה ואין לו עבודה. אומנם זה לא בכל תנאי ולא בכל מצב, אך הוא בהחלט זכאי לזכות הזאת. הסיבה היא, שכך הוא יכול לפרנס את עצמו עד שימצא עבודה.

כיצד מגישים תביעה לצורך דמי אבטלה?

חשוב לציין, יש הבדל בין מצב רגיל בו אנחנו זכאים לדמי אבטלה בתנאים מסוימים לבין מצב, כמו למשל בימי הקורונה, אז הרבה מאוד עובדים הוצאו לחל"ת, חופשה ללא תשלום, על ידי המעסיקים ואז הם זכאים לקבל דמי אבטלה, במידה ומדובר על חופשה של למעלה מחודש.

בעיקרון, בשביל לקבל דמי אבטלה יש להגיש תלושי שכר ואישור מהמעסיק האחרון, על מנת להוכיח שאכן עבדתם, שילמתם דמי ביטוח לאומי וכן על מנת שיהיה אפשר לקבוע מה גובה דמי האבטלה שאתם זכאים להם.

חשוב לציין, לא כל אחד זכאי מיד לדמי אבטלה, שכן עובד שהחליט להתפטר מעצמו, איננו זכאי לקבל מיד דמי אבטלה אלא רק אחרי תקופה מסוימת. עובדים שפוטרו ממקום העבודה, זכאים לחתום בלשכה מוקדם יותר. כמו כן, ייתכן מאוד שיידרש מהם לעבור קורסים מקצועיים או לקבל הצעות עבודה דרך הלשכה, ורק אם לא התקבלו לעבודה, אכן יקבלו דמי אבטלה.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לבחור שמיכת פוך איכותית?
בחירת שמיכת פוך איכותית חיונית לשנת לילה נוחה ונינוחה. להלן גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת...
קרא עוד »
אוק 01, 2023
משכנתא מסחרית על קצה המזלג
משכנתאות מסחריות הן הלוואות המשמשות לרכישת נכס מסחרי. משכנתא מסחרית היא סוג של הלוואה המשמשת לרכישת...
קרא עוד »
ינו 04, 2023
שירות פירוק רכבים – האם זה משנה למי פונים?
מפרק רכב הוא אדם שמפרק מכוניות לחלקים. מפרקי רכבים יכולים להיחשב כספקי שירות ואינם מכוסים על פי אותם...
קרא עוד »
אוק 06, 2022