ISO 14001

ISO 14001

תקן ISO 14001 הוא תקן בינלאומי שקובע תקנות ניהול סביבתי להקניית כלים והנחיית ארגונים לפעולה נכונה (רצויה) במצבים בהם יש לפעילות הארגון השפעה על הסביבה. כיום כאשר המודעות לשמירה על איכות הסביבה עולה, יותר ויותר ארגונים מבקשים לסגל לעצמם הרגלים עבודה ידידותיים לסביבה. 

העבודה על פי תקן ISO 14001 מתבססת על מערכת ניהול טובה שמייעלת את העבודה, חוסכת במשאבים ומקדמת את הפיתוח העסקי. כיום כאשר צרכנים רבים נותנים עדיפות לארגונים שאינם מזהמים את הסביבה ואף מקפידים לתרום לסביבה, ראשי הארגונים מבינים את פוטנציאל הרווח וההפסד שיתלווה אל שינוי נהלי העבודה. הסמכה של ארגון לתקן ISO 14001 מהווה הצהרה לכך שהארגון קובע את השמירה על הסביבה כערך עליון ומתחייב למנוע זיהום אוויר, זיהום של מקורות מים, פגיעה ביערות ושאר פעולות שפוגעות בסביבה. 

מדוע עבודה על פי התקן מומלצת?

הסמכה לתקן ISO 14001 מאפשרת ללקוחות  בכל רחבי העולם לזהות את הארגון כידידותי לסביבה. קביעת שמירה על איכות הסביבה כערך עליון משפרת את המעמד של הארגון אל מול רשויות החוק. עבודה על פי התקנות מובילה את הארגון כולו לניהול נכון יותר של משאבים ומניעת בזבוז של חשמל, מים ושאר חומרי גלם. בתוך זמן קצר העבודה על פי נהלי התקן צפויה לבוא לידי ביטוי בחיסכון כספי. 

איך מקבלים הסמכה?

על מנת לעבור את מבחן ההסמכה בהצלחה ולקבל את התקן יש להתאים את מערכת הניהול הסביבתית של הארגון לדרישות התקן. כדאי להתחיל את התהליך בהטעמת התקנות וביצוע השינויים הדרושים. את התהליך כולו נמליץ ללוות בצוות מקצועי של Nextep שמכיר היטב את התקנות ויודע כיצד אפשר וכדאי להטמיע אותם בארגונים ישראלים. כדאי לשלב עבודה על פי תקנים בינלאומיים נוספים להבטחת ניהול כולל אפקטיבי לארגון.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הפקת הצעות מחיר – איך תוכלו לייעל אותן?
האם אי פעם הייתם צריכים להנפיק הצעות מחיר בצורה יקרה, מסורבלת ומורכבת? תוכלו להגיד להתראות לשיטות...
קרא עוד »
ינו 03, 2022
כך תבחרו ביטוח סיעודי
הביטוח הסיעודי הוא ביטוח המסייע לכל הזקוק לכך להתמודד עם עלויות הטיפולים הסיעודיים. הפוליסה אותה...
קרא עוד »
ינו 03, 2019
מאגרי תמונות
אם יש לכם אתר אינטרנט ואתם צריכים תמונות בשביל האתר, מאגרי תמונות הם פתרון מצויין לכך. בעזרת מאגרי...
קרא עוד »
אוג 24, 2022