מהו משא ומתן? דברים שחשוב לדעת

מהו משא ומתן? מדובר בתהליך של תקשורת בין שני צדדים או יותר במטרה להגיע להסכמה. תהליך זה כולל שלבים שונים כמו הגדרת הנושאים, זיהוי האינטרסים של שני הצדדים, יצירת אפשרויות, הערכת חלופות ובחירת הפתרון הטוב ביותר שיספק את האינטרסים של שני הצדדים. 

1. הכנה

הדבר הראשון והחשוב ביותר שיש לעשות לפני כניסה לכל משא ומתן הוא להתכונן. חקרו את הנושא, הבינו את האינטרסים והצרכים של הצד השני, והגיעו עם אסטרטגיה מתוכננת היטב שמתווה את המטרות והיעדים שלכם.

2. תקשורת

תקשורת אפקטיבית חיונית בכל משא ומתן. הקשבה אקטיבית ושאילת שאלות הם קריטיים בהבנת נקודת המבט של הצד השני ובהגעה להסכם המתאים לשני הצדדים.

3. גמישות

גמישות ופתיחות לרעיונות ופתרונות חדשים יכולים לעזור להפוך את תהליך המשא ומתן לחלק ומוצלח יותר. חשוב להימנע מלהיות נוקשה בדרישות שלך ולשקול הצעות חלופיות שיכולות להיות win-win עבור שני הצדדים.

4. שיתוף פעולה

משא ומתן הוא לא להכות את הצד השני; אלא, מדובר בהשגת תועלת הדדית. משא ומתן שיתופי נועד לבנות מערכת יחסים המטפחת אמון, כבוד והבנה בין שני הצדדים. זה יכול להוביל לתוצאות טובות יותר לטווח ארוך ולהקל על משא ומתן עתידי.

5. ניהול זמן

ניהול זמן הוא מכריע במשא ומתן מכיוון שהוא עוזר לקבוע את הקצב והכיוון של תהליך המשא ומתן. שמירה על שליטה על הזמן ועל סדר היום יכולה למנוע מהדיון לרדת מהפסים ולהבטיח ששני הצדדים מתייחסים לנושאים הקריטיים.

6. סבלנות

סבלנות חיונית במשא ומתן, במיוחד כאשר מתמודדים עם נושאים קשים או מורכבים. זה מאפשר זמן להעריך אפשרויות, להבהיר אי הבנות ולחפש בסיס משותף. למהר בתהליך המשא ומתן יכול להוביל לתוצאות לא מספקות ולתוצאות שליליות.

לתיאום פגישה עם רוחמה ביטה >>>>

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהי חוות דעת משפטית?
הרבה פעמים אנחנו מתבקשים להציג חוות דעת של מומחה, בין אם זה בשביל להוכיח את הטענה שלנו ובין אם זה...
קרא עוד »
מאי 22, 2020
פסילת ספרים במס הכנסה – המשמעות והתהליך
אף אחד אינו רוצה להיפסל. ולא משנה אם מדובר במשחק תמים ופשוט בו הפסילה היא לא בעלת משמעות. קל וחומר כאשר...
קרא עוד »
דצמ 08, 2019
השקעה מעולה עם תשואה גבוהה עם טריא
רוצים להשקיע את הכסף שלכם באפיקים אלטרנטיביים? אופציה מעולה תהיה פלטפורמת טריא, אשר מהווה מערכת...
קרא עוד »
דצמ 10, 2020