כיצד מגישים תביעה לפינוי מושכר

לא מעט בעלי נכסים מוצאים עצמם בבעיה נפוצה: הם משכירים נכס כמו בית פרטי, דירת מגורים, משרד, או אפילו מחסן, מקום חניה וכולי, וכעת כאשר החוזה נגמר או שיש בעיה המצריכה פינוי של המושכר – השוכר אינו מעוניין לפנות את הנכס.

אז מה הם השלבים בהגשת תביעה לפינוי מושכר?

בתחילה חשוב לבדוק את האופציות שלכם ולהתייעץ עם עורך דין מומחה בפינוי מושכר כמו גם בחוזים ונכסים. עורך דין כזה יוכל לייעץ לכם לגבי השלבים לפינוי מושכר ויעזור לכם למנוע התרוצצויות רבות בין בתי משפט והוצאה לפועל.

בשלב השני יש להגיש מכתב מעורך דין לפינוי שוכרת או שוכר כאשר מרבית הדיירים שאינם מוכנים לעזוב כבר יפנו את הנכס כבר בשלב הזה ואף יפצו אותכם על הנזקים שנגרמו לכם בעקבות התנהגותם או ישלמו את סך התשלומים שעליהם לשלם.

במידה וגם הפעולות האלו לא עוזרות חשוב להתחיל הליך של הוצאה לפועל. תהליך כזה מתחיל עם הגשת תביעה לפינוי מושכר ובקשה לתשלום חובות של השוכר במידה ויש כאלה. כעת ייתן בית המשפט פסק דין שבדרך כלל יורה על השוכר לעזוב/ לפנות את הנכס המושכר. בשלב זה דיירים רבים כבר יצרו לסגור את התיק בהוצאה לפועל וימהרו לפנות. עם זאת כבר היו ומעולם ויש שוכרים שיקשו את עורפם ולא יתפנו. במקרה כזה יש להמשיך הליכים מול הדייר בערכאות של ההוצאה לפועל וכדאי מאוד שעורך דין מקצועי ילווה אותכם כדי לסייע לכם להתמודד מול הסחבת והבירוקרטיה.

סוף התהליך יקרה לאחר הוצאת צו של בית משפט לפינוי המושכר כאשר רק המשטרה והרשויות יכולות לפנות את הנכס. לאחר שתעברו את כל השלבים בהצלחה תאכלו להתאושש מהנזקים, למזער אותם ולהשכיר את הנכס לאדם אחר שיהיה דייר טוב ישר ומשלם.

המידע באדיבות אריאל אורן משרד עו"ד

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חדר בריחה – חובה לילדים
חדרי בריחה הם דרך מצוינת לבלות עם המשפחה שלך. הם מהנים, אינטראקטיביים ומלמדים. חדרי בריחה הפכו...
קרא עוד »
מרץ 30, 2023
באילו מקרים חייב עורך דין למשפט מנהלי?
משפט מנהלי – מהו? המשפט המנהלי עוסק בפעילותם של גופים המהווים את זרוע הביצוע של המדינה. ביניהם ניתן...
קרא עוד »
נוב 24, 2020
רוצים להצטיין בניהול? דעו כי מנהלים מצטיינים לומדים כל הזמן
מה מאפיין את אותם המנהלים הכי מצטיינים שאתם מכירים מאז ומעולם? את בממציאים הגדולים? את המנהיגים...
קרא עוד »
ספט 10, 2020