מה העונש על נהיגה בשכרות לנהג חדש?

מה העונש על נהיגה בשכרות לנהג חדש?

בשנים האחרונות די הקשיחו במדינת ישראל את חוקי התעבורה, כך שאם למשל לפני 15 שנה נהג חדש אשר סיים שלושה חודשים עם מלווה, היה יכול להתחיל לנסוע גם עם רכב מלא. כיום לעומת זאת, אחרי שהסתיימה תקופת המלווה (שהוארכה אף היא) נהג חדש יוכל לקחת עמו שני אנשים בלבד לתקופה מסוימת – וכן הלאה. מעבר להקשחת תהליך ההכשרה, גם העונשים לנהגים חדשים הפכו לקשים יותר, זאת בעקבות שלל סיבות ובראשן, הציפייה כי אדם שרק עכשיו סיים את תהליך ההכשרה יהיה הרבה יותר זהיר ומודע לחוקי הכביש.

נהיגה בשכרות

נהיגה בגילופין היא עבירת תעבורה קשה מאוד, אשר גוררת בעקבותיה פסילה מנהלתית של 30 ימים כאקט ראשוני – כאשר בעבר המחוקקים אף ניסו להשריש חוק חדש בו לשוטרים הייתה הזכות להחרים את הרכב לאותו נהג, באותו רגע. מיותר לציין כי שיטה זו לא צלחה.

נהג חדש למשל, יספוג עונש כבד יותר מאדם שנוהג בכביש כבר עשר שנים ולא ביצע עבירה מיוחדת. אם שוטר תפס נהג חדש אשר נוהג בגילופין, החוק אומר דבר אחד פשוט: שנתיים שלילת רישיון באופן אוטומטי, כאשר אם העבירות יימשכו ולא ניתן להשפיע על אותו נהג, העונשים עלולים לעלות בהתאם ובסופו של דבר אף להוביל אותו לכלא. בל נשכח כי רף האלכוהול המותר לנהג חדש נמוך פי חמש מכמות האלכוהול המותרת לנהג ותיק.

ענישה על נהיגה בשכרות

לאחר הפסילה המנהלתית ל-30 יום, הנהג ייקרא לבית המשפט בשביל לספק הסברים בפני השופט ולהסביר כיצד הגיע למצב הזה. עם השנים החוקים נהיו יותר כבדים, כאשר כיום העונש המינימלי על נהיגה בשכרות לנהג חדש הוא שלילה של רישיון הנהיג שנתיים ותוספת של עשר נקודות.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כך תשמרו על השיש של המטבח שלכם
ניתן לומר כי מטבח מעוצב מתבטא, מעבר לארונות, הוא השיש. קיימים מספר סוגי שיש  מאבן קיסר האבן קיסר היא...
קרא עוד »
דצמ 27, 2019
השוואת ברי מים
הצורך בבר מים בבית הוא כזה אר החל בערך מן התקופה שבה הבינו הישראלים כי המים אשר זורמים מהברז שלהם הם...
קרא עוד »
ספט 06, 2018
שחזורי הארד דיסק מה מקשה על התהליך
לא בטוחים מה לעשות כדי לשחזר את הארד דיסק שלכם והאם זה משהו שאפשר לעשות בכלל? הגורם המרכזי שיכול...
קרא עוד »
יונ 07, 2021