איך בודקים זכאות לפיצויים

בארץ חיים לא מעט ניצולי שואה שהצליחו לשרוד את הזוועות שהתחוללו בתקופת עליית הנאצים לשלטון, ביניהם גם את העבודה בכפייה שביצעו במחנות העבודה בהם יהודים רבים נאלצו להיות כדי לשרוד. כחלק מהסדרת היחסים שנערכו בין ממשלת ישראל לגרמניה, נכנס לתוקף גם חוק הביטוח הסוציאלי הגרמני שמסדיר את תשלומי פיצויים לנפגעי שואה מגרמניה.

הודות לכך, ישנם ניצולי שואה שזכאים לקבל פיצויים כספים נוסף על קצבאות אחרות שמשולמות להם, ולשם כך עליהם לדעת איך בודקים זכאות לפיצויים בגין עבודות בגטו. 

זכאות לפיצויים לניצולי שואה – מי הזכאים?

הקצבאות המושלמות לניצולי השואה שהיו בגטאות בתקופת השואה מיועדות לניצולים שעבדו במחנות העבודה בתקופה זו, כך שלמעשה ממשלת גרמניה מכירה בעבודתם במחנות העבודה כעבודה רגילה שהם ביצעו ולכן מגיעים להם זכויות של אדם עובד. לכן כל ניצול שואה שלקח חלק במחנות העבודה בגטאות זכאי לקבל קצבאות חודשיות מגרמניה.

זכאות זו תקפה לא רק לניצולי שואה שנותרו בחיים כיום, אלא גם בני זוגם והיורשים החוקיים של ניצולים שנפטרו זכאים לקבל את הקצבאות מגרמניה.

איזה גוף מעביר את תשלומי הפיצויים?

כחלק מההסכם שנחתם בין ישראל לגרמניה, הביטוח הלאומי הגרמני צריך לטפל בנושא זה ולהעביר את הקצבאות ישירות לניצולים, יורשיהם או בני זוגם. כתוצאה מכך גם בקשות לקבלת קצבה שמועברות לביטוח הלאומי בישראל, נחשבות להגשת בקשה שמטופלת ע"י הביטוח הלאומי הגרמני.

הקצבאות משולמות לניצולים גם בצורה רטרואקטיבית ממועד אישור תביעת הפיצויים, ועד יום פטירתו של ניצול השואה. 

כיצד מגישים את הבקשה לקבלת פיצויים?

על מנת שהניצולים יוכלו לקבל את הפיצויים שמגיעים להם, עליהם להגיש בקשה ייעודית לכך כלפי הביטוח הלאומי בגרמניה. בכדי להימנע מסירוב הבקשה או אישורה החלקי, כדאי להיעזר בעורך דין מומחה המייצגים את ניצולי השואה ומשפחותיהם בגין הגשת תביעות לפיצויים מגרמניה.

לפרטים על הגשת תביעה לפיצויים בגרמניה >>>

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
להרוויח כסף ממסחר והשקעות בשוק ההון
אנחנו עובדים קשה כל החיים שלנו, על מנת להתפרנס, לשלם חשבונות, ליהנות מהחיים ולחסוך כסף לעתיד. לא פעם,...
קרא עוד »
נוב 14, 2020
גם אתם יכולים לקבל משכורת שלישית – כך תעשו זאת
האם חלמתם פעם על משכורת שלישית? כזו שנכנסת בשקט לחשבון הבנק ממקור מסתורי ומעניק לכם רווחה כלכלית בכל...
קרא עוד »
נוב 25, 2020
תכנון מס בינלאומי
מיסוי בינלאומי הוא תחום חשוב ומהותי עבור כל מי שחי בחו"ל או מקיים פעילות כלכלית בחו"ל. מדובר בתחום...
קרא עוד »
אוג 13, 2020