איך פותחים חשבון בנק לאחר קבלת הפטר?

החוק מחייב את הבנקים בישראל לאפשר לכל אדם לפתוח חשבון בנק. מדובר במה שנתפס כזכות טבעית של כל אדם, שכן בלי חשבון בנק הוא לא יכול לעבוד (מאחר והוא לא יכול להכניס משכורת לחשבון הבנק), כמו כן הוא לא יכול לבצע תשלומים והוצאות שונות. 

עם זאת, ישנם מצבים בהם אנשים מוגדרים כפושטי רגל עקב מצבם הכספי והתנהלות כלכלית לא נכונה. במצב כזה, צריך להכריע האם לאפשר לו לפתוח חשבון בנק או לא. בעיקרון, מי שהוגדר כפושט רגל מוטלות עליו מגבלות ואיסורים שונים, למשל, הוא לא יכול לעבוד בתחומים שונים. 

לכן זה לא מפתיע שגם במקרה של חשבון בנק, ישנן מגבלות ואיסורים מסוימים. מצד אחד, הבנק מחויב לפתוח חשבון בנק גם למי שמוגדר כפושט רגל או הוגדר בעבר, מצד שני, הבנקים מחויבים לשמור על עצמם והחוק מחויב לשמור על הבנק, בתור תאגיד שאמור לשרת את כלל הציבור, בין אם אזרח שאיננו מוגדר כפושט רגל ובין אם זה אזרח שמוגדר כפושט רגל. 

איך זה מתבצע במקרה של פושטי רגל?

בעיקרון, הבנק יכול להימנע מפתיחת חשבון בנק למי שמוגדר או הוגדר פושט רגל. למשל במקרים הבאים: אם הוא נהג באלימות כלפי אחד מעובדי הבנק, אם הוא בסכסוך עם הבנק, ואם הבנק גילה שישנה פעילות חריגה בחשבון, מעבר למה שהחוק מאפשר לו. 

מעבר לכך, הבנק יכול להגביל את הלקוח, לקבוע שהוא לקוח מוגבל, למנוע ממנו למשוך כסף ושיקים, למנוע ממנו כרטיס אשראי, לבצע תשלומים מסוימים ועוד. 

ברגע שהוא מקבל צו הפטר מפשיטת רגל, אז הוא יכול לפנות לבנק וזה יכול לדון האם לאפשר לו לנהל חשבון בנק בצורה רגילה בלי מגבלות.

לפרטים נוספים על פתיחת חשבון בנק לאחר קבלת הפטר בקרו באתר: http://www.evyatarlaw.co.il/

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סליקת כרטיסי אשראי – איך לבצע סליקה בצורה בטוחה?
כל בעל עסק שמציע לקהל הלקוחות שלו אפשרויות תשלום דיגיטליות מתמודד עם אתגר בעניין סליקת כרטיס אשראי....
קרא עוד »
נוב 29, 2020
קנו רכב חדש בעזרתו של בכור גולן
לא רוצים למצוא את עצמכם מתברברים ומתקשים לבחור רכב שיוכל להתאים לכם ולצרכים הספציפיים שלכם? בכור...
קרא עוד »
מאי 25, 2021
מודיעין עסקי
מודיעין עסקי הוא שירות חשוב עבור כל בית עסק בישראל. הוא חיוני גם עבור מי שלא פועל מקומית, אלא באמצעות...
קרא עוד »
ספט 17, 2021