ניהול סיכונים

ניהול סיכונים

אחד התחומים החשובים ביותר בניהול עסק, קטן או גדול, הוא כל מה שקשור לניהול סיכונים. למעשה, במובנים רבים, כולנו עוסקים בתחום הזה גם בחיינו האישיים, כך או אחרת, אך מן הסתם, בכל מה שקשור לעולם העסקי, הרי שמדובר בתחום עם פרדיגמה מאוד ברורה, מתודות מקצועיות אשר מאפשרות לבצע את התהליך בצורה מושכלת ונכונה.

ניהול סיכונים הוא תחום שמבקש לבחון, מה מידת הסיכון שאנחנו לוקחים בכל פעם כשאנחנו מבצעים פעולה עסקית וכיצד אנחנו יכולים להקטין את הסיכון ולעלות את הסיכוי שלנו להצליח.

נניח ואנחנו בעלי עסק מסוים ואנחנו רוצים להשקיע בעסק אחר. אנחנו יכולים ללכת עם הלב או עם המחשבה, שאם נקנה את העסק השני, אנחנו נגדיל בכך את העסק שלנו, אנחנו נהיה יותר גדולים, נצליח להשיג את הלקוחות של העסק השני, נבטל את התחרות ועוד.

אך במסגרת ניהול סיכונים מסתכלים על עוד נתונים משמעותיים אשר יכולים להשפיע עלינו. למשל, האם אנחנו יכולים להוציא סכום כסף על רכישת עסק מבלי לפגוע בעסק הקיים, האם אנחנו יכולים לעמוד בכל ההוצאות הלוגיסטיות של רכישת עסק והפעלתו, האם באמת אנחנו נבטל את התחרות בתחום או שמא נרחיק לקוחות לעסקים אחרים שיתחרו מולנו ועוד.

ניהול סיכונים לוקח את כל מה שניתן מבחינת נתונים קיימים ובוחן, האם העסקה שאנחנו עושים משתלמת לנו. צריך לומר, זה לא רק בהקשר של רכישת עסק חדש אלא גם בהקשרים אחרים כמובן, למשל, האם גיוס עובדים, רכישת מכונות וציוד, כניסה לשווקים חדשים, ייצור מוצרים חדשים ועוד.

צריך לומר, לא בכל דבר נכון וצריך לעשות ניהול סיכונים מאחר וזה יכול להגביל במידה רבה את הגמישות שלנו מבחינה עסקית, מה עוד שזה גם יכול לייצר מצב בו אנחנו נפעל רק על ידי נתונים קרים ושיקול דעת שמותאם לנתונים ולא לדברים שמעבר. אך בעולם העסקי, הרבה פעמים זו הדרך הנכונה, לפעול בהתאם לנתונים, בהתאם לשיקול דעת שמתבסס על ניתוחים סטטיסטים ובכך אנחנו יכולים להגיע, בסבירות רבה יותר, לתוצאות איכותיות וטובות שיאפשרו לנו להגדיל את הרווח של העסק.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חזיות רפואיות: מדריך קנייה לאחר ניתוח הקטנת חזה
כאשר מנווטים בנוף ההחלמה לאחר ניתוח הקטנת חזה, הכרחי להתמקד בפרטים המהותיים המקלים על תהליך החלמה...
קרא עוד »
ספט 09, 2023
3 מדינות שלא חשבתם להשקיע בהן
כל מי שגר בישראל, יודע שכדי לקנות בית או דירה באזור שאינו שכוח אל - יש לחסוך עשרות משכורות, לחסוך כסף...
קרא עוד »
פבר 16, 2020
מתנות פרידה לעובדים עם ערך של תרומה לקהילה – איך רוכשים מתנה בצורה נכונה?
אחת המתנות החשובות ביותר שאנחנו יכולים לקנות לעובדים שלנו, ניתנת דווקא ברגע האחרון. קרי, כשהם עוזבים...
קרא עוד »
אפר 18, 2022