איך לקבל החזר מס על קניות בחו"ל?

החזר מס על קניות בחו"ל

כשאנחנו מטיילים בחו"ל אנחנו בדרך כלל גם מבצעים קניות. רוכשים מזכרות, קונים מתנות ומשלמים על זה כסף פלוס מע"מ. למעשה אנחנו פטורים מתשלומי המס הללו ואנחנו אמורים לקבל אותם חזרה. הבעיה היא שהישראלי הממוצע מתעצל להתעסק עם הניירת ועם הפרוצדורה ולכן הוא גם מפסיד הרבה מאוד כסף. אנחנו כאן כדי להסביר לכם עד כמה קל ופשוט הדבר ואיך ניתן לבצע אותו בקלות ובמהירות.

רבים מבין הישראלים לא יודעים שמגיע להם החזרים או שהם לא יודעים איך לממש את אותם ההחזרים המגיעים להם על פי חוק. מדובר בהחזרי מע"מ על קניות שהם ביצעו בחו"ל. על פי ההערכות מדובר בהחזרים בסכומים די משמעותיים המסתכמים במשהו כמו 50 דולר לנוסע. אצל רבים זה יכול להגיע אפילו להרבה יותר. (אך לעומת זאת יש כאלה שלא יהיו זכאים כלל לקבל כל החזר.)

ננסה לעשות לכם מעט סדר בבלגן.

איך מקבלים את החזרי המע"מ?

ההליך לקבלת החזרי המע"מ זהו הליך דומה בכל המדינות. ראשית יש לפנות אל המוכר בחנות ולבקש ממנו טופס החזר מע"מ. את הטופס אתם יכולים למלא בעצמכם והמוכר יחתום עליו או לבקש מהמוכר שימלא אותו עבורכם.

כדאי מאוד להחזיק את הדרכון היות ובמקרים רבים יהיה צורך להציג את הדרכון בפני המוכר.

חשוב לעבור על כל הפרטים ועל פרטי המוצר על מנת שניתן יהיה לוודא כי אכן הכול נכון ומדויק,  היות וטעויות בטפסים אלו לא תמיד יעברו בשלום וגורמי המכס אינם סלחנים כלל כאשר מדובר בטעויות הנעשות במילוי הטפסים הללו.

בצירוף לטופס זה אתם אמורים גם לקבל קבלה מהמוכר על הקנייה. יש לשמור עליו היטב היות וללא הקבלה לא ניתן יהיה לקבל את ההחזר.

חשוב לדעת כי ישנם מקומות שם יהיה צורך להציג לא רק את הקבלות אלא גם את המוצרים עצמם. משום כך מומלץ מאוד להחזיק את המוצרים במקומות נגישים במזוודות או אפילו בשקיות נפרדות על מנת שניתן יהיה להקל על התהליך. לחילופין ניתן לבצע את הדבר לפני שמשלחים את המזוודות אל יעדן הבא.

חשוב ללמוד ולדעת איך לעשות את זה כדי לקבל את כל מה שבאמת מגיע לנו לקבל.

המידע באדיבות אתר https://taxref.co.il/

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מבחן דרכים: אלה הרכבים המומלצים ביותר לשנת 2020
מדי שנה עולים על הכבישים בישראל למעל מ-150 אלף כלי רכב חדשים. מדובר על רכשים מהשנתון האחרון, חלקם הם...
קרא עוד »
אפר 19, 2020
מעבר ליזמות המוכרת: מסלולים חדשניים להצלחה עסקית
בתחום הדינמי של העסקים, שבו חדשנות היא פעימת הלב ויכולת ההסתגלות גלגל הצלה, השיטות המסורתיות להקמת...
קרא עוד »
אוג 31, 2023
טונרים למדפסת hp – איפה אפשר לקנות
עסקים רבים, גדולים וקטנים, מחזיקים ברשותם מדפסות אשר עובדות עם טונרים. זאת להבדיל ממדפסות אשר משמשות...
קרא עוד »
אוק 20, 2020