שווי יהלומים – תעריכו

שווי יהלומים

יהלומים הז עולם שלם, וכמו בכל עולם כזה מגוון, יש בו מלא סגנונות, תרבות, עיצובים, קווי אופנה וגם מומחים. גם עבור יהלומים יש צורך בהערכת שווי, שאינה נפרדת מעולם זה.

אנשים קונים תכשיטים המשובצים ביהלומים לאירועים, או מתנות, ולא סתם נאמר שיהלום הוא החבר הכי  טוב של האישה.

יהלום משובץ בטבעת נמכר בצורה נפוצה מאד, בין אם בטבעת אירוסין ובין אם בעיצוב שונה על  טבעות זהב לבן או צהוב.

ההערכה עבור שווי יהלומים הינה מומחיות מדוקדקת בפני עצמה בתוך העולם הזה. למעשה, מדובר בתחום שלומדים אותו על בוריו, חייבים לקבל בו וותק ונסיון ובעיקר, אמינות, להערכת שווי של יהלומים לפי כמה פרמטרים.

להערכת שווי יהלומים ישנם כללים עולמיים הידועים וברורים בכל בורסת יהלומים בישראל בפרט ובעולם בכלל. הכללים הם ארבעת הC:

  • משקל יהלום (CARAT) – משקלו של היהלום נמדד לפי כמות הקראט הטהור בו. 0.2 גרם של יהלום שווה לקראט 1.
  • מידת שקיפות (CLARITY) – בכל יהלום ישנו פגם. הפגם יכול להמצא בחלקו הפנימי של היהלום או בחלקו החיצוני. מומחה יהלומים אדוק, שמלטש יהלומים, עושה הכל כדי שהפגמים האלו לא יראו וככה הוא מעלה את ערכם.  
  • צבע היהלום – מלטש יהלומים חייב להגיע לרמת שקיפות גבוהה כשהוא מלטש יהלום על מנת שזה יהיה נוצץ וזוהר. צבע היהלום מתחיל בטבע ונע בין חום צהוב עד לשקוף לגמרי.
  • חיתוך יהלום (CUT) – האופן שבו חותכים את פינת היהלום, קובע את גודל שטח הפנים של היהלום. המטרה היא פינות עגולות כמה שניתן ושטח פנים רחב. עם השנים התפתחה מומחיות בנושא חיתוך יהלומים, וקיימות רמות חיתוך מיומנות יותר, ופחות. חיתוך טוב, קובע עד כמה היהלום יהיה נוצץ מה שמעלה, או מוריד, את ערכו הכספי.

איפה קונים יהלום אמיתי?

שווי יהלומים נקבע גם במיקום שבו קונים אותו. וניתן לקנות יהלומים אמיתיים איכותיים בחנויות התכשיטים היוקרתיות, או בבורסת היהלומים בין אם בישראל או בחו"ל.

לרוב יהלום אמיתי יהיה יקר משמעותית בחנויות כי יש עלויות רבות מעבר להימצאותו בחנות עצמה, ביניהן חשוב לזכור, שגם מעריכי היהלומים המומחים גובים הרבה כסף עבור בחינת יהלומים באופן כל כך מדוקדק.

כמה באמת שווה היהלום שלנו?

אין כאן מענה מדויק, כדאי לבדוק יהלומים בכמה מקומות ולזכור את הפרמטרים שדיברנו עליהם ולהשוות בין ההצעות של המקומות שבהם אתם מבקרים. תשתמשו גם בתחושות הבטן שלכם, במראה העין והגיעו למקומות מומלצים ובעלי וותק ומוניטין, בצעו השוואה מדוקדקת. זכרו כי ישנם המון זיופים בתחום הזה, וכדאי לבחון היטב את המקומות אליהם אתם מגיעים.

וכשאתם צופים ביהלומים שימו לב אם התאורות הינן תאורות המנצנצות את היהלום יותר או פחות. לפעמים יציגו לכם תאורה שתגרום ליהלום להיראות יוקרתי יותר, וזה לאו דווקא אומר שזה אכן ערכו או שוויו לפי רמת הנצנוץ. בדקו את היהלום אפילו עם הפנס של הטלפון שלכם, זה גם יספיק.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
Business Intelligence – BI – מה זה?
BI או בינה עסקית זה שם כולל למערכות מחשוב אשר אחראיות אשר קיבוץ המידע שקיים וזורם בעסק והפיכתו לכלי...
קרא עוד »
נוב 20, 2018
חותמים אבטלה: התהליך מול ביטוח לאומי ולשכת התעסוקה
לצערנו הרב, לא מעט אנשים נאלצים לחתום בלשכה ולקבל דמי אבטלה. זה קורה בגלל מדיניות כלכלית כזו או אחרת....
קרא עוד »
אפר 21, 2020
איך מוציאים רישיון עסק?
כדי להפעיל עסק בישראל צריך להוציא רישיון רלוונטי – רישיון עסק. הוצאת הרישיון הינה תהליך שכולל מספר...
קרא עוד »
יול 22, 2020