מה ההבדל בין עוסק פטור לעוסק מורשה?

ההבדל בין עוסק פטור לעוסק מורשה

כמעט כולנו מכירים את המונחים "עוסק פטור" ו"עוסק מורשה", אך רובנו לא ממש מודעים להבדל בין השניים. כאשר רוצים לפתוח עסק עצמאי, מומלץ לדעת מה אומר כל תואר שכזה, ואיזה מעמד, זכויות וחובות הוא מקנה לעסק. כידוע, רשויות המס בישראל מאפשרות לעצמאיים לפתוח תיק במעמד עוסק פטור או לפתוח תיק במעמד עוסק מורשה, ובנוסף כחברה בע"מ, כאשר האופציות הרלוונטיות יותר לעצמאים הן כמובן עוסק מורשה או פטור.
קפטן חיסכון, אשר מבצעת החזרי מס לשכירים, עם מאמר מעניין.

ההבדלים בין עוסק לעוסק

 לפניכם ההבדלים בין המעמדות השונים:

  • מהו מעמד עוסק פטור? מעמד עוסק פטור בעצם רלוונטי אך ורק בהקשר של רשות המע"מ. עוסק פטור הינו בעל עסק עצמאי, אשר מתפרנס ממשלח ידו, או שכיר או עצמאי אשר עובד בעבודה נוספת ואשר מחזור ההכנסות שלו לא יעלה על הסכום הנקוב בחוק באותה העת, בכל בשנה. העוסק הפטור בעצם פטור מגביית מע"מ מלקוחותיו והוא לא רשאי להנפיק חשבוניות מס, אלא אך ורק קבלה.
  • מהו מעמד עוסק מורשה? עוסק מורשה הוא עסק אשר מחזור עסקאותיו בשנה יהיה גבוה מעל הסכום הנקוב בחוק באותה העת. עוסק מורשה יגבה מהלקוחות שלו את סכום המע"מ, והוא מחויב להעביר אותו אל רשויות המע"מ והוא אף רשאי להנפיק חשבוניות. עוסק מורשה יהיה מחויב לכלל ההתחייבויות העסקיות המתבצעות, ומדובר ברמת סיכון גבוהה המונחת על כתפיו.

  • מהי חברה בע"מ? חברה בע"מ הינה ישות נפרדת אשר מתקיימת בה הפרדה בין הנכסים של החברה לבין בעלי המניות בה. אחד מיתרונותיה הגדולים של מעמד חברה הוא, שבמידה והחברה נמצאת בקשיים כלכליים, בעלי החוב לא יוכלו לדרוש מבעלי המניות באופן אישי לשלם את החובות, אלא שתשלום החוב יתאפשר אך ורק באמצעות מימוש של ההון ושל הנכסים העצמאיים אשר ברשות החברה.

אי לכך, טרם פותחים עסק ובוחרים עבורו מעמד, מומלץ מאוד לפנות אל אנשי מקצוע בתחום על מנת לוודאי כי הבחירה שתעשו היא המתאימה ביותר עבורכם, ועבור אופי העסק שתרצו לפתוח. כפי שניתן להבין ישנה משמעות רבה מבחינת רשויות המס להבדלים בין המעמדות השונים, ומידת האחריות המוטלת על בעל עסק עצמאי היא גבוהה מאוד. בהצלחה!

מעוניינים לדעת עוד? היכנסו לאתר של רמי ברכה שהוא יועץ מס בכיר.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
4 דגשים קריטיים בניהול תיק השקעות
מעדיפים תיק מנוהל או שרוצים לקבל את ההחלטות בעצמכם? בין אם אתם רוצים מישהו שינהל את תיק ההשקעות שלכם...
קרא עוד »
ינו 02, 2022
איך בוחרים בודק שכר מוסמך
בכל פעם כשאנחנו מזמינים איש מקצוע כזה או אחר, ישנם פרמטרים וכללים על פיהם אנחנו צריכים לבצע את הבחירה...
קרא עוד »
אפר 06, 2021
קבלני שיפוצים בתל אביב
קבלני שיפוצים בתל אביב יכולים להיות יעילים במיוחד לכל מי שמעוניין לשפץ את הדירה שלו. אין זה משנה אם...
קרא עוד »
אוק 08, 2020