פירוק שיתוף במקרקעין – איך תבחרו מומחה אמיתי?

פירוק שיתוף במקרקעין - איך תבחרו מומחה אמיתי?

ענייני מקרקעין הם תמיד עניינים בעלי חשיבות רבה. וזאת כי כל קרקע עשויה להגיע לשווי רב מאוד. ולכן לקראת כל תהליך של מכירה, קנייה או פירוק שיתוף חשוב מאוד להיות מלווים עם מומחים בתחום. כי רק אפשר לצעוד בדרך הזו בצורה בטוחה וללא ספקות, ולהצליח להגיע לקו הגמר בידיעה כי כל התהליכים בוצעו כראוי, ואין מי שיצא ניזוק מהתהליך. כאשר מדובר על שותפים יש לכל אחד אינטרסים משלו וצדדים שחשוב לו לתת עליהם את הדעת. אך מנגד האינטרסים עשויים לנגוד זה את זה. מה שיביא במקרים לא מעטים לחילוקי דעות ואף למחלוקות של ממש.

כיצד אפשר לבצע פירוק מקרקעין בצורה הטובה ביותר?

כאשר מדובר על פירוק שיתוף במקרקעין של שני שותפים או יותר, יהיה עליהם להגיע לתמימות דעים בעניין הגורמים המקצועיים שיספקו להם שירות בתהליך. כי רק עם אנשי מקצוע יעילים ומומחים בתחום המקרקעין הם יוכלו לצלוח את הפירוק בצורה הבטוחה והיעילה ביותר, תוך מניעת ויכוחים ואי הבנות. אמנם לא תמיד מצליחים להגיע להבנה בשלב בסיסי זה. אך הוא חשוב לאין ערוך. כי ללא הסכמה מינימלית זו, אי אפשר להתקדם אפילו לא צעד אחד לשום כיוון שהוא.

שמאי מקרקעין מומחה

הגורם המקצועי שצריך להיכנס לתמונה המדוברת הוא שמאי מקרקעין בעל מומחיות רבה. תפקידו של שמאי הוא תמיד להעריך שווי של נכס ולקבוע מהו ערכו על בסיס נתונים קונקרטיים שונים. שמאים מכירים היטב את הענף והם יודעים אל נכון כיצד להבחין בפרמטרים שיש להם השלכה על הערך, וכך בהתאם גם להשיג הפחתת היטל השבחה. רק לאחר שבוחנים את הנכס לעומקו ומבינים מהו הערך המדויק שלו, ניתן להמשיך הלאה ולחלק אותו לשותפים לפי החלוקה הנכונה והצודקת ביותר.

החלק של כל אחד מהשותפים

יש שותפות בה לכל אחד מהשותפים חלק זהה בקרקע, ואילו במקרים אחרים השותפות אינה זהה. כלומר כל אחד השקיע בקרקע חלק בגודל שונה, מה שאומר שלכל אחד מהם זכות אחרת בקרקע. השמאות תכלול התייחסות לחלוקה הוגנת ונכונה של המקרקעין בין כלל השותפים.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
לוגו לעסק קטן במהירות ובמחיר משתלם
בעולם העסקים המהיר של היום, אי אפשר להפריז בחשיבותו של לוגו מעוצב היטב עבור העסק הקטן שלך. כמומחה...
קרא עוד »
פבר 07, 2024
פרסום ויחסי ציבור – אל תשאירו את העסק מאחור
שואלים את עצמכם למה אתם לא מצליחים לקדם את העסק ולמצוא לקוחות חדשים באפקטיביות? אם אתם מרגישים שהעסק...
קרא עוד »
אוג 31, 2020
איך תדעו אם המלונה של הכלב נוחה לו?
מלונה נוחה חיונית לרווחת הכלב שלך, בין אם זה ארגז זמני או מקלט חיצוני קבוע. להלן סימנים שיעזרו לך...
קרא עוד »
אוק 09, 2023