דמויות רחוב למה זה טוב

דמויות רחוב למה זה טוב

ברחובותיהם של מרכזי הערים הגדולות בארץ  ניתן למצוא כמעט תמיד, בכל עונה בשעות העומס, אנשים המופיעים ברחוב – לרוב עם כלי נגינה ולעתים באופן מעט פחות שגרתי, כמו להטוטנות או נגינה על כלי שמרבית הקהל אינו מכיר. אך בזמן האחרון מחלחלת לארץ תרבות חדשה של מופעי רחוב, מסעירה ומעניינת יותר ויותר: דמויות רחוב.

מהן דמויות רחוב?

דמויות רחוב הן דמויות המגולמות על ידי שחקנים מקצועיים, שעוטים על עצמם בדרך כלל תלבושות ססגוניות, איפור ייחודי או אפילו בובות ענק וציוד נלווה אחר (כמו קביים גבוהים, ציוד אקרובטיקה וכד'), כאשר המופע עצמו יכול להיות מוכן מראש ומתוכנן בהתאם לאופי האירוע או הסיבה שבגינה הוזמן צוות השחקנים, ולחלופין הוא יכול להיות מורכב מאלתורים חיים עם הקהל כולו, או עם אנשים רנדומליים מהקהל. בעוד שהתרבות הזו מתחילה לעשות לה כנפיים בארץ בעיקר בפסטיבלים ובאירועים מיוחדים לציון חגים, ניתן להגיד כבר עכשיו שאפשר למצוא אותה יותר ויותר גם במקומות נוספים, ראו כאן https://www.sahkanim.com/attractions-purim-events.

תשכחו את מה שאתם יודעים על הצגות

מי אמר שהצגה חייבת להיות מתוחמת בזמן ובמקום? כאשר המופע נעשה במרחב הפתוח, צוות השחקנים יכול להחליט בעצמו לאן ללכת, באופן עצמאי וגם יחד כקבוצה. ההחלטה איך ומה לגלם תהיה בדרך כלל תלויה, ניחשתם נכון – בשחקנים (כמובן תוך הכוונה מראש לאופי הקהל והאירוע), ופעולת המשחק העיקרית תתבצע באופן אינטראקטיבי, ספונטני וכנה – במהלך המפגשים הישירים של הדמויות עם הקהל.

נותנים פייט אמיתי למסכים

בעידן בו כל אחד ואחת יכולים להיחשף לפעלולים ומופעים מרהיבים שאנשים אחרים מבצעים ברחבי העולם, החשיבה מחוץ לקופסה חייבת להתרחש כל הזמן, כן – גם ובמיוחד במופע עצמו. זהו למעשה סוג הקסם של מופעי הרחוב, ומה שהופך אותם לייחודיים ורלוונטיים, ובאופן ספציפי בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קבלת אזרחות ישראלית
ישראל היא מדינה שמקבלת אנשים מכל העולם. זוהי מדינה שקיבלה בזרועות פתוחות פליטים יהודים, ולעיתים גם...
קרא עוד »
דצמ 13, 2022
תובנות לעיצוב הזמנות לאירועים מוצלח
עיצוב הזמנה לאירוע הוא היבט קריטי בתכנון האירוע, לעתים קרובות נותן את הטון לכל האירוע. כנקודת המגע...
קרא עוד »
ינו 06, 2024
סרטון תדמית – כך זה עוזר לעסק שלכם…
אם אתם בעלי עסקים ואתם מרגישים כי בית העסק שלכם מעט "תקוע" או זקוק לקידום, חשוב שתדעו כי באמצעות יצירת...
קרא עוד »
אוק 12, 2019