הכנת מצגת משקיעים – כיצד עושים את זה בצורה נכונה

הכנת מצגת משקיעים

כשאנחנו חושבים על מצגות, בדרך כלל הנטייה שלנו היא לדמיין מצגת ליום הולדת, מצגת ליום נישואין או מצגת שמיועדת ללימודים. ישנן כמובן מצגות נוספות שאנחנו מכירים, רובן מתייחסות להיבטים שונים בחיים האישיים שלנו.

אך אחת המצגות החשובות ביותר שנידרש להכין בחיינו, במידה ואנחנו בעלי עסק, היא מצגת למשקיעים. מצגת שמטרתה לספק למשקיעים מידע על העסק שלנו, במטרה שהם ירצו להשקיע בו את הכסף שלהם. בין אם זה אומר, שהם ייכנסו כשותפים מלאים או חלקיים, או בכל צורה אחרת של השקעה.

הכנת מצגת משקיעים היא לא דבר פשוט. בעינינו, העסק שלנו הוא הטוב ביותר וברור לנו למה משקיע עם כסף ירצה להשקיע בו, ברור לנו מה הוא יכול להשיג בכך. אך צריך לזכור, שכל משקיע אשר מגיע לפגישה איתנו, רוצה לדעת איך הוא יכול להרוויח, למה דווקא העסק שלנו ישתלם לו להשקעה, ולא מעט משקיעים מגיעים לפגישות מסוג זה בחדשנות מסוימת, ורוצים לדעת איפה טמון הקאץ' בהצעה שלנו?

איך מכינים מצגת משקיעים בצורה נכונה

יש כמה כללים ליצירת מצגת למשקיעים:

ראשית, צריך להיות מוכנים להציג הכל. את הטוב ואת הרע. המשקיע צריך לדעת בדיוק למה הוא נכנס. אפשר להבליט את הטוב ולהציג את הרע בצורה נכונה, למשל כאתגר, אך חייבים להציג אותו.

שנית, המצגת צריכה להיות מפורטת אך לא באופן שיעמיס מידע לא רלוונטי על המשקיע. כל מה שלא נאמר במצגת, חשוב שאנחנו נוכל לספק את המידע בעל פה או בכתב למשקיע. חשוב גם שנהיה מסוגלים לענות על כל שאלה שעולה בעקבות המצגת.

שלישית, המצגת צריכה להיות מעניינת, אטרקטיבית, לגרום למשקיע להתעניין יותר, לשאול שאלות ובעיקר לעורר אצלו רצון להיות חלק מהעסק שלנו.

נכתב בשיתוף אתר וידאו גורו

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
השקעה סולידית ונזילה
השקעה סולידית ונזילה, מתייחסת לנכסים שניתן להמיר אותם בקלות למזומנים. נכס שניתן להמיר אותו בקלות...
קרא עוד »
מאי 10, 2021
רואה חשבון לעוסקים פטורים – איך לבחור חברה נכונה
רוב האזרחים שפותחים תיק כעוסק פטור, הם חסרי ניסיון בתחום העסקי. הם מתחילים בקטן ומקווים לצמוח כלפי...
קרא עוד »
אוק 13, 2020
תכנון מס בינלאומי
מיסוי בינלאומי הוא תחום חשוב ומהותי עבור כל מי שחי בחו"ל או מקיים פעילות כלכלית בחו"ל. מדובר בתחום...
קרא עוד »
אוג 13, 2020