משכנתא למסורבים

ניגשתם לבנק, הבנתם שאתם יכולים לבדוק אפשרות למשכנתא על חשבון הנכס שלכם גם במידה ואתם בתקופה שבה המצב הכלכלי לא מי יודע מה, הגשתם בקשה והבנק סירב להעניק לכם את המשכנתא. זאת על אף שערך הדירה מאפשר לכם על הנייר לקבל תוספת משכנתא. מדוע זה קורה? זה יכול לקרות בשל דירוג אשראי נמוך, בשל הגבלה בחשבון או בשל אי עמידה בתנאים המינימליים של בנק ישראל. במקרה כזה תצטרכו לחפש אחר משכנתא למסורבים הניתנת על ידי גופים חוץ בנקאיים. אבל לפני זה תצטרכו לבצע כמה פעולות.

מה עושים במידה והבנק מסרב לנו למשכנתא?

  • הפסיקו לבקש אשראי – ראשית חשוב מאוד לעצור את בקשות האשראי. בנק ישראל וגם החברות המקבלות את נתוני האשראי שלכם ומחשבות את דירוג האשראי שלכם קולטים גם נתונים אודות סירובי בקשות לאשראי. אם בנק אחד סירב לתת לכם משכנתא סביר להניח שגם בנקים אחרים, הכפופים לאותם חוקים, עשויים יהיו לסרב לכם וכל תוספת כזו תגרע מדירוג האשראי שלכם. 
  • בדקו את נתוני האשראי שלכם – ניתן להוריד פעם בשנה בחינם את דוח נתוני האשראי שלכם מאתר בנק ישראל כך תוכלו לקבל מושג אודות מצב האשראי שלכם, תשלומים שחזרו, מה בנק ישראל שומר ויודע עליכם, מצב ההלוואות שלכם ועוד. 
  • התייעצו עם יועץ פיננסי – לצורך בניית תוכנית הבראה מסודרת, אותה תוכלו להגיש לגוף חוץ בנקאי כמו המרכז להבראה פיננסית כדי לקבל ממנו משכנתא למסורבים. 

מה הצעד הבא?

ישנם גופים שונים כמו חברות ביטוח, חברות אשראי, בתי הלוואות וקרנות שונות המעניקים משכנתא למסורבים והלוואות מסוגים שונים גם לאנשים הנמצאים במצב כלכלי פחות טוב. אולם כדי להגדיל את הסיכוי לקבל אישור על כך תצטרכו להציג את תוכנית ההבראה שבניתם כאשר המטרה בסופו של דבר תהיה חזרה למערכת הבנקאית לאחר מספר שנים וחיסול המשכנתא החוץ בנקאית עם משכנתא בנקאית בריבית נמוכה יותר ובהסדר ארוך טווח.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בחינת יתרונות נסתרים: היתרונות של מתכונים צמחוניים
מתכונים צמחוניים ידועים זה מכבר בזכות היתרונות הבריאותיים והשיקולים האתיים שלהם, אבל יש כמה יתרונות...
קרא עוד »
פבר 12, 2024
איך לצאת ברווח על מכירת דירות בחיפה?
איך לצאת ברווח על מכירת דירות בחיפה? חיפה היא אחת הערים היפות בארץ אם לא היפה ביותר. עיר הררית עם...
קרא עוד »
יונ 07, 2021
כל מה שלא ידעתם על בובות מין
רבים הגברים בארץ ובעולם אשר מוצאים עצמם מחפשים את האישה המושלמת. חיפוש זה נעשה ביציאה לדייטים, באתרי...
קרא עוד »
ינו 05, 2020