איך מבוצע חישוב גובה הקצבה לניצולי שואה?

כל ניצולי השואה ששהו במחנות ובגטאות השונים, זכאים לקבל קצבה, בהתאם לחוק הטבות לניצולי שואה. החל משנת 2014 התגמולים שקיבלו יוצאי המחנות והגטאות שעלו לארץ לאחר 1953 הושוו עם התגמולים של ניצולי השואה, המקבלים תגמול ממשרד האוצר, בהתאם לחוק נכי רדיפות הנאצים. התגמול המינימלי הינו 2,554 ₪, הניתנים עבור 25% נכות. התגמול המקסימלי עומד על סכום של 6,412 ₪, הניתנים עבור 100% נכות. ניצולי השואה יכולים להגיש בקשה להגדלת אחוזי הנכות שלהם, בהתאם להחמרה החלה במצבם הרפואי. מעבר לכך, חשוב לדעת כי ניצולי שואה שעבדו בתקופת השואה באחד הגטאות שהיו תחת השפעת או שליטת גרמניה הנאצית, יכולים להיות זכאים לקצבת זקנה מהביטוח הלאומי הגרמני. קצבה זו משולמת בנוסף לקצבה הרגילה, לכן מדובר על תוספת חשובה להכנסה של ניצולי השואה.

לבירור זכויות לפיצויים לדור שני לשואה היכנסו לאתר

כל מה שכדאי לדעת לגבי גובה הקצבה לניצולי שואה ומי זכאי לקבל אותה

ניצולי שואה זכאים לקבל קצבת ניצולי שואה מהמדינה, בתנאי שהם עומדים בתנאים מסוימים. הניצולים חייבים להיות אזרחי ותושבי ישראל, המחזיקים באישור על שהייה בגטו, מחנה ריכוז או מחנה עבודה, שבהם עבדו בעבודות פרך. הניצול חייב להראות כי הוא קיבל תגמול חד פעמי לניצולי מחנות ריכוז, עבודה או גטאות, שעבדו בהם בעבודות פרך, או היה זכאי לכך, אך בחר שלא להגיש את הבקשה. בשנים האחרונות הוכרו גטאות נוספים בבולגריה, גרמניה ורומניה, דבר המזכה את ניצולי הגטאות האלו בקצבאות נוספות. כדאי לציין כי על מנת לקבל את הקצבה לניצולי שואה, אסור לקבל קצבה בשל רדיפת הנאצים. בחלק מהמקרים, גם ילדים שליוו את הוריהם בזמן עבודתם בפרך, יהיו זכאים לקצבה לניצולי שואה. 

מה משפיע על גובה הקצבה לניצולי שואה?

גובה הקצבה לניצולי שואה נקבע בהתאם לדרגת הנכות שנקבעה לניצול, כאשר ככל שדרגת הנכות תהיה גבוהה יותר, כך גובה הקצבה יגדל. ביוני 2021 הוחלט להגדיל את שיעורי התגמולים החודשיים, על מנת לאפשר לניצולי השואה איכות חיים גבוהה יותר. חשוב לציין כי הקצבה פטורה מתשלום למס הכנסה. על מנת להגדיל את אחוזי הנכות, יש צורך לעמוד בפני וועדה רפואית, מטעם הרשות לזכויות ניצולי שואה. וועדה זו תקבע את אחוזי הנכות של הניצול, בהתאם להחמרה במחלה קיימת, או לחילופין, בעקבות הכרה במחלות נוספות. חשוב לזכור כי ניצול שואה שעבד בתקופת הגטו, יכול להיות זכאי לקצבת זקנה סוציאלית מהביטוח הלאומי הגרמני. מומלץ לבדוק את הזכאות שלכם.  למידע נוסף עו"ד סיבר וויצקר

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך מחליפים לבד פנסים לרכב
הפנסים של הרכב שלכם הפסיקו לפעול? אם תרצו להחליף פנס לרכב בעצמכם כל שתצטרכו לעשות יהיה לפעול בצורה...
קרא עוד »
ינו 18, 2021
ניתוח קטרקט סיבוכים אפשריים
ניתוח קטרקט הוא צורה של ניתוח עיניים המשמש לטיפול בקטרקט, המהווה עכירות של העדשה בעין. זהו הליך בטוח...
קרא עוד »
יונ 05, 2023
7 דברים שאתם חייבים לדעת על השקעות נדל"ן בחו"ל
לרכוש נכס אשר נמצא מעבר לים הוא אולי אקט נהדר שיכול להביא לתשואה טובה, אבל לפני שנכנסים אל תהליך של...
קרא עוד »
ספט 30, 2018