תרומות – כסף או מוצרים?

תרומות

אחת המצוות החשובות ביותר שקיימות היא מתן תרומה. בין אם אנחנו אנשים דתיים ובין אם לאו, הרי שמדובר במצווה שכל אחד ירצה לקיים על מנת לעזור לזולת. השאלה היא מה אנחנו רוצים לתרום וכיצד.

 

שתי התרומות העיקריות שאנחנו מכירים, היא תרומה של כסף ותרומה של מוצרים. אנחנו יכולים לתרום כסף מסוים ואז מי שמקבל אותו יחליט מה לעשות איתו, אנחנו יכולים גם לתרום סכום כסף מסוים למטרה ספציפית שהאדם או הארגון שמקבלים את הכסף, ישתמשו בו אך ורק למטרה זו ולא לשום מטרה אחרת.

 

לעומת זאת, אנחנו יכולים גם לתרום מוצרים מסוימים, בין אם זה על פי דרישה ובין אם זה על פי היכולת שלנו. בדרך כלל מדובר על מוצרים כמו בגדים, ריהוט ועוד. שוב, הכל בהתאמה למי שאמור לקבל את המוצרים שאנחנו תורמים.

 

השאלה היא, מה נכון יותר לתרום. האם יהיה יותר נכון לתרום כסף או תרומה של מוצר כזה או אחר. התשובה לכך לא חד משמעית והדעות חלוקות לכן או לכן. יש מי שסבור שנכון יותר לתרום כסף, שכן אז מי שיקבל אותו יוכל להחליט מה לעשות איתו. לעומת זאת, יש מי שסבור שכסף יכול דווקא להרוס, מאחר ולא ידעו כיצד להשתמש בו או שהוא יילך לשימוש עבור דברים לא חשובים.

 

כאשר אנחנו תורמים מוצרים, זה כבר עניין יותר נקודתי. אנחנו מספיקים לאנשים את מה שהם צריכים, מבלי שיש להם אומנם אפשרות לבחירה, אך מצד שני הם מקבלים דבר שיכול לעזור להם.

 

כאמור, יש אפשרות לתרום מוצרים מסוימים ומצד שני יש אפשרות לתרום מוצרים כלליים מסוימים, מוצרים שיכולים לעזור למגוון של אנשים מסוגים שונים.

 

מה שברור הוא, שכל מוצר שאנחנו מבקשים לתרום, כמו כל סוג כסף שאנחנו מוכנים לתרום, מן הסתם, ישרת את המטרה שלשמה אנחנו תורמים, זאת בתנאי שאנחנו עושים את זה בצורה נכונה, שקולה ובוחרים ארגון או אנשים שבהכרח זקוקים לתרומות האלה והן יכולות לעזור להם. החוכמה היא לחפש את המקום הנכון.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
נוטריון לאנגלית – כבוד לשפה שכולם אוהבים
המון אזרחים מישראל שרובם סטודנטים, נמצאים בחיפוש אחר משרדי עורכי דין נוטריוניים כדי שיגישו בקשה...
קרא עוד »
מאי 27, 2021
קבלת אזרחות ישראלית
ישראל היא מדינה שמקבלת אנשים מכל העולם. זוהי מדינה שקיבלה בזרועות פתוחות פליטים יהודים, ולעיתים גם...
קרא עוד »
דצמ 13, 2022
מי יכול לחיות מקצבת זקנה?
בני הגיל השלישי זכאים לקבל מביטוח לאומי קצבת זקנה. ישנם קריטריונים שונים לקבלת הקצבה, המשפיעים על...
קרא עוד »
מאי 26, 2022