כיצד לפעול בביקורת של מס הכנסה לעסקים ?

החזרי מס

בישראל, כמעט כל עסק יזכה לביקור של המס הכנסה, לפחות פעם אחת החל מרגע פתיחתו. מכוון שהשוק השחור משתלט גם על המיסים, אנשי מס הכנסה החליטו בשנים אחרונות להגביר גם את קצב הביקורות שלהם בעסקים. כך שבזמן האחרון בתי עסק רבים הופתעו בביקורת של ניהול ספרים. מס הכנסה יכול לבקר עקב ביקורת מכוונת, היות שהמידע שהגיע אליהם מלקוח או ממתחרה או ביקורת אקראית הוא מידע שיש לבדוק. אנשי רשות המסים התנהגו כך שתרגישו בנוח על מנת שתנדבו להם כמה שיותר מידע על העסק. לכן, קיים חשיבות רבה להתנהלות עניינית ונכונה במהלך פגישה זו.  רמי ברכה שופך אור במאמר הבא.

התנהלות באופן נכון וענייני

ראשית, חשוב להבין שאסור למנוע מאנשי מס הכנסה לגשת לספרים או להגיע אל כניסת בית העסק. אם תתנהלו באופן הפוך אז ההתחלה היא כבר מצוינת. עליכם להתנהג בטבעיות, לשתף פעולה עם החוקרים ולתת להם תחושה והרגשה שכל דבר בשליטה. כמובן, שאנשי ביקורת צריכים לייצג תעודת השראה בו ציון שמם. במידה ואתם פתחתם עסק במקום מגורים שלכם, חשוב לוודא שהמבקרים באים עם צווי חיפוש. במידה וקיים צו כזה, הינם רשאים להעתיק קבצים מהמחשב.

מומלץ שלא לנדב מידע

כאשר אנשי מס הכנסה מגיעים אליכם לעסק, רצוי לענות באופן קצר על שאלות ולא למהר לנדב מידע או להוסיף נושאים לשיחה. במידה ואינכם בטוחים בתשובתכם, תוכלו לבקש מהם לבדוק שוב את החומר, בצורה יסודית יותר, לפני שאתם עונים.

אם תשובתכם עשויה להפליל, מומלץ ביותר לשמור על זכות השתיקה. עם זאת, במהלך הביקורת של אנשי מס הכנסה, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע, כגון רואה חשבון ועורכי דין, במידה ואינכם יודעים לענות על שאלה. יכול לקרות מקרה אשר החוקרים ימצאו ליקויים לא מהותיים, אך תמיד יש אפשרות לתקנם בהמשך, לכן שמרו על קור רוח ואל תתרגשו.

יש לדעת שלאנשי המס הכנסה, יש סמכות למסמכים, ספרים, רשימות, יומנים וכדומה, אך ורק במה שנוגע לעסק.

איש מקצוע, רמי ברכה יכול להוביל ולהכין את כל בעלי עסק לעבור את ביקורת מס הכנסה בקלות ומהירות.

אתר: http://www.rb-taxes.co.il/
טלפון: 08-9929982
פקס 077-2072040

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פענוח אומנות בחירת ריהוט משרדי
בתחום העצום של עיצוב משרדים, בחירה נכונה בכל הנוגע לריהוט יכולה להיות משימה לא פשוטה. כמומחה בתחום,...
קרא עוד »
דצמ 28, 2023
חותמת לעסק – חסכון אדיר של זמן
בעולם העסקים המהיר של היום, הזמן הוא המהות. כל דקה חשובה, ומציאת דרכים לייעל את התפעול ולחסוך בזמן היא...
קרא עוד »
יול 14, 2023
מזמרות
מזמרות הם מכשירים ששימשו לחיתוך וגיזום צמחים במשך מאות שנים. הם מאוד שימושיים בגינה וגם בתחום...
קרא עוד »
יול 26, 2022