איטום גגות

איטום גגות

איטום גגות זו אומנות מודרנית של טיפוח המרחבים בה אנחנו חיים – כך שיישארו ויתמידו בחוסן שלהם פשוט להיות, ולתמוך אותנו לחיינו הטבעיים, במידת האפשר. כמו הסיפור על העץ הנדיב – שבתחילה נתן צל ומחסה, ואחר כך פירֶות, ואז את גזעו וחומריו לבניית הבית של אותו אדם הנתמך בו… עד שלבסוף נשאר רק גזע חטוב, שאותו אדם, לעת זקנה – בחר בו ככסא מנוחה, בהמתנה לתום ימיו. 

כך גם המבנה בו אנחנו חיים תומך בנו. אנחנו יכולים לקחת ממנו – ועם זאת, ייטיב עימנו גם להעניק לו בחזרה. כי בניגוד לעצים, מבנה לא צומח, ולא מגדל את עצמו – זוהי עבודה לבני אדם –  ואיטום גגות זו עבודה של בני אדם – שבוחרים לטפח, ולגדל מחדש אלמנטים מסוימים במבנה שלנו – כך שהוא נתמך יותר פשוט להיות, ולתמוך בנו בצורתו שלו, קראו באתר א.א אדיב בע"מ עוד על איטום גגות.

למה לאטום את הגג שלך?

ישנן הרבה סיבות לבחור באיטום גגות עבור המבנה שלך. רוב הסיבות מוכללות בכך שאתה לא רוצה שהוא ידלוף, או יכניס גופים שאינם שייכים למרחב – לתוך המבנה. אלו הם דברים שאתה כנראה מבקש לעצמך שלא לאפשר להם כניסה – כי הם לא מתאימים לחזון האוטופיה שאתה אולי מדמיין שחשוב לדירה, או לבית שלך – להוות עבורך.

כאשר הגג אינו אטום, הוא למעשה מאפשר כניסה של ישויות שאינן מוזמנות מידיעתך. ישויות מים, או כאלו של חרקים, או אפילו רוחות. זו דךר מסוימת לקרוא להן כך, כשישויות, כדי לציין שיש כאן מבקרים שאולי לא קראת להם להגיע – ובכל זאת, דרך הכניסה פתוחה לרווחה כאשר יש רווחים ברמת המבנה, ענייני פערים בשלמות המבנה שאתה חי בו – כך שישויות אלו יכולות לראות עצמן כמוזמנות, ולחלחל מטה כמי גשמים המחפשים את הנקודה הנמוכה ביותר – שזו עלולה להיות גם הרצפה שלך, ומתחת לה. 

וכמובן – שישנם מקרים בהם שום ישות אינה נכנסת, שום מיםן אינם חודרים – לא רוח, לא חרקים ולא שום דבר אחר. ייתכן ששום דבר כזה לא יקרה, וגם אם כן – הפתרון תמיד זמין ובר השגה. 

האם יש חשיבות לעונה, בעבור איטום גגות?

איטום גגות, אשר נעשה בעונות הקיץ והאביב בעצם מאפשר יותר גמישות בכל מיני רבדים.

ובכן, ראשית כל אפשר להסתכל על זה שמומחים לאיטום גגות עובדים יותר בחורף – כי אפשר שאנשים מגלים לעתים קרובות יותר שיש להם בקשה לקרוא להם – כאשר הם חווים שהגשמים מדברים את כיוונם מטה, אל מתוך הגג המאפשר כניסתם (במידה וזה המצב, ייתכן שהם פשוט נבונים מספיק כדי לגלות שיש פערים בגג, או כל סיבה אחרת בגינה כדאי לקרוא לאנשי מקצוע לתיקון גגות רעפים בכל מקרה).

כך שיש יותר ביקוש – וכמו בכוחות שוק טבעיים, כאשר יש ביקוש קורים מספר דברים –

  1. ההיצע עולה – כי יותר אנשים רואים שיש דרישה מעשית לכך וייתכן שיבחרו לעסוק במקצוע שכזה ולספק שירותים שכאלה
  2. המחיר עולה – שכן הערך השירותי נהיה מבוקש יותר ולכן יש אנשים שיחליטו לגבות בהתאם לערך הנתפש של השירות שלהם – שכאמור, נמצא בעלייה בעונות החורף (וכנראה גם הסתיו).
  3. יש פחות זמינות – שכן אותם בעלי מקצוע לאיטום גגות עסוקים יותר מן הרגיל בעבודות שהם כבר משתתפים בהן, ובוחרים לקחת על עצמם.

כך שאם הסעיף הראשון לא מתקיים במידה גבוהה מספיק (היצע עולה), אזי שהביקוש נמצא בעלייה גבוהה יותר, ביחס למידת ההיצע הקיימת לשירותי איטום גגות – כך שהמחיר לשירות שכזה, כמו גם הזמינות והפניות של בעלי המקצוע לספק אותו – נמצאים במה שנקרא "פרימיום".

לכן, אם רוצים לבקש את שירות איטום הגגות בזמינות גבוהה יותר, ובמחיר נמוך יותר (אם זה משנה, לא בהכרח שזה עניין ואני אישית מעדיף לתת כמה שיותר כסף לאנשים שנותנים כמה שיותר ערך) – כדאי ואפשר לבקש את השירות בעונות הקיץ והאביב.

בהצלחה.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מסחר בארה"ב – איפה כדאי לסחור? מה כדאי לדעת?
רוצים להשקיע את הכסף שלכם במסחר בארה"ב באופציות לחוזים עתידיים (קראו על מערכת למסחר בחוזים) או במניות?...
קרא עוד »
ינו 18, 2021
למה לקנות מוצרי חשמל באינטרנט
אין זה סוד שיותר ויותר אנשים עברו בשנים האחרונות לבצע רכישות דרך האינטרנט. בין אם מדובר במוצרי לבוש,...
קרא עוד »
דצמ 28, 2019
הסדרת מעמד לידועים בציבור עם בן זוג זר
ככל שעולמינו נפתח - כך מתרבים הקשרים הזוגיים בין אזרחים ישראלים ובין אזרחים זרים, אין להתכחש לכוחה של...
קרא עוד »
נוב 30, 2020