ייעוץ למנהלים – לספק להם את הערך הנוסף

ייעוץ למנהלים

ישנם סוגי מנהלים שונים אשר עובדים בחברות ועסקים, בין אם מדובר בכאלה שבבעלותם ובין אם מדובר בכאלה במנהלים שכירים. בין היתר, אפשר לאפיין את המנהלים על פי היכולת שלהם לקבל ייעוץ והכוונה מבחוץ או מבפנים. 

יש מנהלים שבטוחים שהם יודעים הכל, לכן הם גם בתפקיד של מנהלים או לחילופין, ברגע שהם הגיעו לתפקיד, הם רואים את העסק או את המחלקה שלהם טוב מאחרים ועל כן הם יודעים הכל וטוב מכל אחד אחר. לעומת זאת, יש מנהלים שמוכנים תמיד לקבל ייעוץ ועזרה, כולל מגורמים חיצוניים, כאלה שאינם עובדים בעסק. 

כאשר אנחנו מתבקשים לספק ייעוץ למנהלים, עלינו לשים לב תחילה מי הוא אותו מנהל איתו אנחנו אמורים לעבוד, האם הוא שכר אותנו לעבודה או האם נשכרנו אליה בניגוד לרצונו, והאם הוא מוכן או לא מוכן לקבל ייעוץ מאיתנו. כמובן שיהיה הרבה יותר קל לעבוד עם מנהל שמוכן לקבל מאשר עם מנהל שאיננו מוכן אך אין לו ברירה. 

בשני המקרים, אנחנו צריכים לספק ערך נוסף למנהלים. אנחנו צריכים לספק להם כלים ותנאים שיאפשרו להם לעבוד טוב יותר, לנהל טוב יותר, וכן יאפשרו לעסק או למחלקה בראשותם להתנהל בצורה הרבה יותר טובה. 

כיצד אנחנו יכולים לדאוג שזה יקרה

כמובן שעלינו ללמוד תחילה את העסק, עלינו ללמוד את כל המאפיינים שיש בו, את הצרכים שלו וכן את התנאים בו הוא מתנהל. עלינו להבין בדיוק, איך מתקבלות החלטות, על בסיס מה, אילו נתונים עומדים לרשות המנהלים ולמעשה אנחנו צריכים לראות את התמונה המלאה של העסק על רבדיו השונים. 

לאחר מכן, נוכל לספק ייעוץ, בין אם נקודתי ובין אם רחב יותר במסגרת סדנאות למנהלים, שכל מטרתו הוא לשפר ולייעל את התהליכים ולייצר ערך נוסף ומשמעותי עבור המנהלים. 

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קרן כספית מומלצת
קרן כספית היא מוסד פיננסי המנהל כסף בשם אנשים אחרים, המכונה גם נאמן או אפוטרופוס. קרן כספית היא סוג של...
קרא עוד »
מאי 09, 2023
מתי יהיה אפשר לבצע יבוא טסלה לישראל?
אחד מכלי הרכב המדוברים ביותר בשנים האחרונות, הוא טסלה של אילון מאסק. מדובר על כלי רכב חשמלי שכבש את...
קרא עוד »
אפר 28, 2020
אימון עסקי ואימון לקריירה- מה ההבדל
לא מעט בעלי עסק בוחרים כיום להיעזר באימון עסקי. מדובר על אימון שמטרתו היא להבין מהן המטרות של העסק...
קרא עוד »
יול 14, 2021