תיקון 190 מס הכנסה

תיקון 190 מס הכנסה

החל מחודש ינואר בשנת 2008, כל הפקדה אשר הפקידו לקופת גמל אפשרה משיכה של הכסף בצורה של קצבה בלבד. לא מעט אנשים בחרו שלא להפקיד בקופת הגמל שכן, היה מדובר בהשקעה פחות אטרקטיבית בשל אופן המשיכה. בחודש מאי 2012 פורסם תיקון אשר נקרא תיקון 190 מס הכנסה אשר הופך את החיסכון בקופות הגמל לאפיק חיסכון אטרקטיבי ומשתלם יותר מכל אפיק אחר. גמלאים ואנשים שבקרוב יוצאים לגמלאות בהחלט חייבים להכיר את התיקון המדובר מכיוון שמדובר בתיקון שבהחלט יכול לסייע להם לחסוך באופן אטרקטיבי, יעיל ורווחי יותר לפנסיה שלהם.

מהו תיקון 190 למס הכנסה?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, מאפשר לכל אדם לפתוח קופת גמל ולהפקיד בה סכום עד לתקרה הנקבעת בהתאם לגילו, ללא קשר למצבו האישי, הכנסתו או עיסוקו. כאשר החוסך מגיע לגיל 60, במידה ויש ברשותו קצבת פנסיה מזערית של לפחות 4512 ₪, הוא יכול לבצע משיכה הונית חלקית או מלקה של הכסף שהוא צבר בקופת הגמל ולשלם מס רווח הון בשיעור של 15 אחוז נומינאלי. תיקון 190 לפקודת מס הכנסה קובע הפרדה בין הקצבה המוכרת לבין הקצבה המזכה ובשל כך, כל חוסך יכול להעביר את היתרה אשר צבורה בקופת הגמל שלו לקופה משלמת לקצבה כך שהוא יוכל לקבל קצבה פטורה ממס כאשר הוא יגיע לגיל 60.

יתרונות תיקון 190 לפקודת מס הכנסה

אין ספק שלתיקון 190 לפקודת מס הכנסה יש יתרונות רבים, קראו גם באתר https://lirot.co.il.  התיקון מאפשר לכל אדם קרוב לגיל גמלאות או בגיל הגמלאות לחסוך כספים לקרן הפנסיה שלו בצורה נוחה, רווחית יותר ואיכותית יותר ולמשוך את הכספים ללא מס ובאופן אשר יבחר למשוך אותם. מכיוון שקרן הפנסיה של כל אדם מהווה דבר חשוב מאוד עבורו, חשוב מאוד לבחון את אופציית החיסכון בהתאם לתיקון 190 לפקודת מס הכנסה ובמידה והוא אכן רלוונטי ויעיל עבורכם, כדאי לבחור בחיסכון מעין זה. כמו כן, רצוי להתייעץ עם איש מקצוע המומחה בתחום במידה ואינכם מכירים את התיקון על מנת לקבל את כל המידע הרלוונטי ולקבל החלטה נכונה עבורכם.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מתנות ליום המשפחה לעובדים שעושות טוב בלב
יום המשפחה הוא זמן לעובדים לחגוג עם משפחותיהם. זה הזמן למי שעובד קשה ומקריב לבלות עם המשפחה שלהם. יום...
קרא עוד »
אוק 10, 2022
אלו חליפות חתן הכלות הכי אוהבות?
גם כאשר אנו בשיא בגרותנו, לפני הנישואין, דווקא בהכנות האינטנסיביות לאירוע, הילד שבתוכנו יוצא. זה נכון...
קרא עוד »
אוק 27, 2021
השקעות נדל"ן
השקעות בנדל”ן הן חלק מהיעדים הנחשקים ביותר בקרב מרבית האוכלוסייה בשנים האחרונות. זאת בעקבות כך...
קרא עוד »
דצמ 11, 2022