נקודות משמעותיות בחייו של אורי לופוליאנסקי

אורי לופוליאנסקי

אחד מאנשי הציבור הישראלים עם הביוגרפיה המעניינת ביותר, ללא ספק הוא אורי לופוליאנסקי. על פניו, כשמביטים בו, רואים אדם חביב, נחמד, כזה שאוהב לחייך, קשה להאמין שמאחורי החזות החייכנית והשמחה עומד אדם עם ביוגרפיה כל כך מורכבת ומיוחדת כפי שיש לו.

בשביל להבין את הביוגרפיה המיוחדת שלו, אנחנו נמנה כמה נקודות ייחודיות שיכולות לספר לנו את כל הסיפור שלו.

זה מתחיל בכך, שהוא נולד בחיפה בשנת 1951, אחרי שלמד בישיבה הוא הלך לצבא והיה חובש, לאחר מכן הלך להיות מורה. הנקודה הראשונה הייחודית והמעניינת היתה בשנות השבעים, אז בנו חלה, וכתוצאה מכך הוא החליט להקים ארגון בשם יד שרה (על שם סבתו). מטרת הארגון היתה לספק לאנשים שאין ביכולתם לרכוש ציוד עזר רפואי. הסיבה שהוא הקים את הארגון היא, מאחר והוא ראה כמה זה קשה לרכוש ציוד רפואי שהוא נזקק לו עבור בנו. בהתחלה הוא רכש מוצר אחד והעביר אותו בקרב תושבי השכונה שנזקקו לכך, עם הזמן הוא החליט להקים את הארגון לטובת רווחת הכלל.

נקודה שנייה ייחודית היתה בשנות השמונים, אז הוא נכנס למועצת עיריית ירושלים ושירת גם תחת ראש העיר המיתולוגי טדי קולק וגם תחת מחליפו, אהוד אולמרט.

בשנות התשעים הוא קיבל את פרס ישראל בשם ארגון יד שרה, וכן פרסים נוספים לאור התפקיד החשוב ששימש הארגון בציבוריות הישראלית. מעבר להיות עובד ציבור שפעל למען תושבי ירושלים, הרי שכל המדינה הכירה אותו בזכות ארגון יד שרה אשר סניפיו התפרסו על פני כל רחבי הארץ, והוא עורר השראה גם במקומות שונים בעולם.

בשנות האלפיים אורי לופוליאנסקי מגיע לשיאו בתפקידו הציבורי, כאשר הוא מחליף את אהוד אולמרט כראש עיריית ירושלים ואף מנצח בבחירות את ניר ברקת ובכך הוא הופך להיות ראש העיר החרדי הראשון של עיר הבירה. למרות חששות רבות מצד הציבור החילוני, הרי שהוא זכה בלא מעט מחמאות על תפקודו ובמיוחד על כך שהוא לא פעל רק למען הציבור שלו אלא למען כלל הציבור בירושלים.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מיסוי בינלאומי – על מי זה חל?
המיסוי שאנחנו משלמים על כל מוצרי הצריכה והשירותים הבסיסיים בישראל, מהווה מעמסה על אנשים פרטיים ובעלי...
קרא עוד »
אפר 19, 2020
קרן כספית מומלצת
קרן כספית היא מוסד פיננסי המנהל כסף בשם אנשים אחרים, המכונה גם נאמן או אפוטרופוס. קרן כספית היא סוג של...
קרא עוד »
מאי 09, 2023
מהו טיפול קוגניטיבי התנהגותי
כל אדם יש בו את יכולות וכוחות הנפש שלו. כל אחד מסוגל להתמודד למעשה עם כל מה שהחיים אמורים לזמן לפתחו....
קרא עוד »
אוג 31, 2020