מהו טיפול C.A.T.?

מהו טיפול C.A.T.?

C.A.T הוא ראשי תיבות של המילים Customized Autism Treatment, שמשמעותן היא טיפול מותאם אישית לסובלים מאוטיזם. את שיטת הטיפול C.A.T פיתחה טלי אנגור, בהכשרתה רוקחת וכן מומחית לכימיה תרופתית. שיטת הטיפול C.A.T מציעה גישה חדשה בכל הנוגע לטיפול בתסמיני אוטיזם, כאשר הטיפול מבוסס על מיפוי המערכת הביו-כימית של המטופל והתאמת טיפול מותאם לו.

בתחילת הטיפול נערכות בדיקות מעבדה רבות למטופל, ביניהן בדיקת חומצות בשתן, בדיקות רגישויות למזון, בדיקה לאיתור פתוגנים אופורטוניסטים, בדיקות למציאת רעלים ומתכות כבדות בדם אם ישנם, בדיקה למציאת פטריות, בדיקת חסרים תזונתיים ביסודות כמו סלניום, יוד, כרום, מנגן ועוד.

בעזרת הבדיקות הרבות ניתן לאתר בעיות שונות בתהליכים מטאבוליים, כגון:

  • ליקויים בתהליכי מתילציה – ליקויים כמו תסמונת המעי הדליף עלולים להשפיע על יכולתו של הגוף לייצר ולפרק נוירוטרנסמיטורים, כמו סרוטונין, דופאמין, אדרנלין ונוראדרנלין. על ידי בדיקות שתן לחומצות אורגניות ניתן לאתר ליקויים אלו.
  • ליקויים בתהליכי סולפציה – ליקויים שכאלה עלולים לפגוע ביכולתו של הגוף להתנקות מרעלים שונים וממתכות כבדות ולפגמים במערכת הדטוקסיפיקציה. על ידי בדיקת שיער ניתן לאתר את קיומם של ליקויים אלו.  
  • עקה חימצונית – זהו מצב בו ישנו חוסר איזון בין הימצאותם של רדיקליים חופשיים בגוף לבין נוגדי חמצון. מצב כזה יכול לגרום לבעיות בתפקוד המיטוכונדריאלי של הגוף, ולגרום לרגישויות יתר שונות לפתוגנים אופורטוניסטיים, שאלו כשלעצמם יכולים לגרום לעיכוב מסלולים כימיים בגוף, שקיומם הכרחי לתקינותם של התפקוד הנוירולוגי והמערכת החיסונית בגוף.
  • ד.       שגשוג פטריית שמר וחיידקים שונים במערכת העיכול – כתוצאה מהפרשותיהם של חיידקים מזיקים בגוף ומהתפתותה של הפטרייה, עלולות להיגרם בעיות התנהגות שונות, בעיות ביכולת הקשב והריכוז, עייפות וכן פגיעה במערכת החיסונית.

הטיפול בשיטת C.A.T שפיתחה טלי אנגור בעקבות סיפור הנס הפרטי שלה, בודק את שלל התהליכים המטבוליים, מזהה וממפה פגמים או בעיות בתהליכים אלו. התוכנית בשיטת הטיפול C.A.T מבוססת על תוצאות הבדיקות והמיפוי ויוצרת טיפול המותאם אישית למטופל ולתסמינים מהם הוא סובל. הטיפול משפיע לטובה באופן דרמטי על היכולות הוורבליות, המנטליות והקוגנטיביות של המטופל, ומפחית באופן משמעותי את תסמיני האוטיזם.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
רואה חשבון לעוסקים פטורים – איך לבחור חברה נכונה
רוב האזרחים שפותחים תיק כעוסק פטור, הם חסרי ניסיון בתחום העסקי. הם מתחילים בקטן ומקווים לצמוח כלפי...
קרא עוד »
אוק 13, 2020
ארבעה בנים בסדר העולמות הרוחניים של חכמת הקבלה – חלק א
משמעות ארבעת הבנים בסדר פסח על פי חכמת הקבלה כנגד ארבעה בנים דברה תורה, כנגד חכם, רשע, תם ושאינו...
קרא עוד »
אוג 30, 2022
עיצוב עסקים- למה זה חובה ולא מותרות
עיצוב עסקים- למה זה חובה ולא מותרות אם חשבתם שתחום עיצוב פנים רלוונטי רק עבור בתים פרטיים, כדאי...
קרא עוד »
אוג 23, 2021