איך יודעים שיש אבנים בכליות?

איך יודעים שיש אבנים בכליות

אבנים בכליות נחשבות למחלה כלייתית לכל דבר. האבנים נוצרות ממלחים וממינרלים שאמורים להיות מופרשים בשתן אך בעקבות ריכוז מלחים גבוה מידי, נוצרים גבישים אשר עלולים להפוך לאבנים הנשארות בכליות מבלי יכולת להשתחרר, ראו באתר זה.

לפניכם מספר תסמינים נפוצים שיכולים להראות על אבנים בכליות – 

  • כאבים במותניים – התסמין הנפוץ ביותר לאבנים בכליות הוא כמובן כאבים. הכאב מתמקד בעיקר במותן והוא יכול להקרין גם לכיוון הבטן התחתונה. הכאב אינו קבוע אלא בא והולך, אך אין תנוחה מסוימת שמסייעת להקלה ויש להשתמש במשככי כאבים.
  • בחילות והקאות – פעמים רבות מתווספים לכאבים גם בחילות והקאות אשר נגרמות כתוצאה מחסימת הכליה עקב האבנים. במידה וסובלים מהקאות בעקבות אבנים בכליות, קיימת סכנת התייבשות ויש צורך להקפיד על שתייה מרובה. כמו כן, ייתכן מאוד כי המטופל לא יוכל לקבל טיפול תרופתי דרך הפה ויתעורר צורך באשפוז.
  • שינויים במתן שתן – הרבה פעמים עלולות האבנים להיתקע במעבר שבין שלפוחית השתן לשופכן. במצב כזה, נוצר גירוי בשלפוחית שגורם להתכווצות שלה. התכווצות זו גורמת לתכיפות במתן שתן ואף לצריבה בעת מתן שתן. עם זאת, מיקום האבן בצומת הזו, הוא מועדף על פני מקומות אחרים מכיוון שכך יש לה סיכוי גדול יותר להיפלט בעת מתן שתן.
  • צמרמורות ו/או חום – תסמין נוסף שמעיד על הסתבכות בעקבות נוכחות האבנים. חום של מעל 38 מעלות וצמרמורות עזות מעידים על זיהום שהתפתח בדרכי השתן. במקרה בו הזיהום אכן נגרם בשל אבן שחוסמת את פתח היציאה, נוצר מצב שהכליה מתמלאת בשתן מזוהם שאינו יכול לצאת. על כן, יש צורך להתפנות בדחיפות לחדר מיון על מנת לקבל טיפול תרופתי נוגד זיהום ולשחרר את החסימה לפני שייגרם נזק בלתי הפיך. קראו עוד על איך מרסקים אבנים בכליות!
Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
על מי האחריות שהבית שלכם הוצף?
אין עוררין על כך כי מדינת ישראל הינה שטופת שמש, אבל ניתן למצוא בה גם מפגעי מזג אוויר, לרבות – אלמנטים...
קרא עוד »
פבר 29, 2020
למה כדאי לקחת שף עד הבית
עד לפני כמה שנים התופעה של שפים העובדים בבית פרטי הייתה שמורה לבני אצולה בלבד, לאלו שהיה להם את הכסף...
קרא עוד »
נוב 24, 2021
טיול מאורגן למדגסקר – טיול מהסרטים
לא כל יעד לטיול באזור עם טבע מרהיב יהיה כמו מדגסקר. במידה ואתם מחפשים אחר פארקים לאומיים שאין כדוגמתם...
קרא עוד »
ספט 22, 2018