בית אבות סיעודי – אילו שירותים מקבלים שם?

בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי הוא בית אבות רגיל שיש בו שירותים רפואיים וסיעודיים אינטנסיביים יותר מאשר בית אבות או דיור מוגן אחרים, ולכן הוא כולל יותר אפשרויות. בית זה הוא במקרים רבים הבית האחרון של הקשיש שגר שם ולכן השירותים הם המכלול שהוא זקוק לו לחיים נעימים ונוחים ככל האפשר, למרות מצבו הסיעודי. כל מה שנחוץ לו גם במקרים סיעודיים זמניים וגם קבועים.

שירותים רפואיים, מעקב ובדיקות

בכל בית אבות סיעודי תמצאו את השירותים הרפואיים הצמודים של אנשי מקצוע כמו רופאים, אחיות, פיזיותרפיסטים, מטפלים ועוד, שעוקבים אחר מצבו של הדייר הסיעודי ומטפלים בכל הבעיות. זה יכול להיות דייר סיעודי בגלל מצב קוגניטיבי או פיזי והוא יקבל את התרופות והטיפולים שנחוצים לו לפי תכנית הטיפול. בדרך כלל, מתקני טיפול ובדיקה רבים ככל האפשר נמצאים בבית האבות עצמו, מטבע הדברים. במקרים נדירים שבהם נזקקת בדיקה במתקן מחוץ לבית האבות הוא מוסע לשם בהשגחה ותמיכה מלאה.

שעות הפנאי

מצב רפואי סיעודי אינו מונע מרבים ליהנות ככל האפשר גם משעות הפנאי שלהם, כדי שיוכלו ליהנות מחיי הקהילה בבית האבות. לשם כך יש שטחי ציבור משותפים שבהם אפשר ליהנות משיבה בצוותא ולעסוק בפעילויות שמותאמות לכל אחד כמו ריפוי בעיסוק או פעילויות גופניות שמתאימות למצבם. חשוב מאוד לעסוק בריפוי בעיסוק שמועבר על ידי מדריכות מוסמכות משום שזה מסייע למצבם הנפשי. עובד סוציאלית עוקבת אחר מצבם המשפחתי והאישי ונותנת מענה בכל מקרה שנדרשת התערבות של הרשויות.

תזונה ודיאטנית

בגיל זה ובגלל מצבים רפואיים חשובה מאוד התזונה הנכונה וחשוב מאוד לעקוב אחר הרגלי האכילה שלהם כדי לוודא שהם במצב בריאות טוב ואינם מזניחים את עצמם. לשם כך עוקב אחריהם הסגל שמטפל בהם והדיאטנית שמכינה להם תכניות תזונה לפי נתוניהם, ששומרות על מצבם ומונעות הידרדרות במצבם. ראו לדוגמה מחלקה סיעודית בית גיל פז!

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עיצוב לוגואים
כפי שאומר השיר הידוע, לכל אחד מאיתנו יש שם. גם לעסקים יש שמות ולשם יש כוח. אבל כדי שאפשר יהיה להעביר את...
קרא עוד »
פבר 25, 2021
מה צריך להביא בחשבון בעת רכישת משרד?
רכישת משרד הוא פרויקט רחב היקף הכולל התרוצצויות רבות, שיפוצים, הכנות ועוד. לאחר הכניסה למשרד חשוב...
קרא עוד »
אוג 20, 2019
מה זה החזרי מס?
החזר מס הוא החזר מיסים ששולמו על הכנסה. בדרך כלל היא מונפקת על ידי הממשלה למשלמי מסים ששילמו יתר על...
קרא עוד »
יונ 12, 2022