מהו חוק חדלות פרעון החדש?

מהו חוק חדלות פרעון החדש?

חוק חדלות פרעון החדש נחקק ב2018 ותוקפו הוא החל משנת 2019. הוא נועד להחליף חוק ישן הנוגע לפקודת החברות ופקודת פשיטת הרגל. החוק נועד לנהל את התהליך במטרה לשקם את כל מי שנקלע למצב ולא לגדוע את פעילותו. יחד עם זאת, הוא נשען רבות על החוקים שהיו נהוגים עד כה. אחד מהם הוא, למשל, נושא החזרת החובות. החוק אינו מקל על החזרת החובות כפי שעלול להיווצר הרושם המוטעה בניסוחו. בכל מקרה, הליכה לתהליך של חדלות פרעון נעשית כמוצא אחרון מאחר ולא ניתן לצפות את השתלשלות העניינים במהלכו, וכדאי למצות, לפני כן, את הניסיון להסדרי תשלומים אשר נקבעים פנים אל פנים בין החייבים והנושים.

הבדלים בין החקיקה הקודמת לחדשה

הרפורמה החדשה אמורה לקצר משמעותית את ההליכים, לתחום אותם בזמן ולאזן בין האינטרסים של החייב ושל הנושה. מטרת התהליך היא זהה והיא החזרת חלק מהחובות, ובסיומם יקבל החייב הפטר מהחובות האחרים ויוכל לצאת לדרך חדשה בחייו. ניהול ההליכים במצב החדש נקבע לפי גובה החובות ומחולק לכאלו שהם עד 150000 שח ומעליהם. בשני המצבים יתנהל תהליך דומה כבעבר ובמסגרתו יילקחו נכסי החייב וימומשו לצורך החזר חובות לנושים. יוותרו ברשותו אמצעי מחייה הנדרשים לו לקיום. בכך מקווים המחוקקים לשמור על כבודו של החייב ולאפשר לו להמשיך שגרת חיים מכובדת.

שלבי ההליך נעשה בשלושה שלבים. הראשון הוא עצם הגשת בקשה לחדלות פרעון לבית המשפט. השני הוא  תקופת ביניים שבין ההגשה ועד למתן צו לשיקום כלכלי. השלישי הוא קבלת הצו לשיקום כלכלי שנלווה אליו צו להפטר חובות. הפרוצדורות הללו מורכבות וכרוכות בהגשת מסמכים, בהגשת טיעונים ועוד. מומלץ להיעזר בעורך דין בעל מוניטין המנוסה בנושאים אלו. למידע נוסף היכנסו לאתר של אביתר כהן



Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הום סטיילינג למרפסת – השקיעו בריהוט גן איכותי
המרפסת היא כבר לא כזו שאותה משאירים כפי שהקבלן בנה מבלי לעשות דבר. בעלי דירות כבר לא מזניחים את האזור...
קרא עוד »
ספט 07, 2018
החזרי מס
אחד היתרונות של חיים במדינה הוא קבלת החזרי מס. במקרים רבים מדובר בכסף שאנשים שילמו למדינה וזכאים לקבל...
קרא עוד »
ינו 28, 2023
כך תבחר סדנאות גיבוש לצוות העובדים שלך
כל מנהל בחברה יודע כי הלכידות החברתית בין העובדים היא אחד מהפרמטרים החשובים ביותר להצלחת הארגון....
קרא עוד »
מאי 11, 2020