סכסוכי ירושה – איך נמנעים מהם?

לצערנו הרב, לא מעט משפחות נהרסות כתוצאה מסכסוך על כסף, רכוש ונכסים. לרוב הסכסוך מתרחש אחרי מות אחד מבני המשפחה, בדרך כלל מדובר בהורים, אז נוצרים סכסוכי ירושה וכתוצאה מכך בני המשפחה שנותרו בחיים, הילדים או הנכדים, מוציאים את עצמם בנתק אחד מהשני. 

העניין הוא פשוט, ברגע שיש נכסים, כסף או רכוש והירושה לא מוסדרת בצורה נכונה, אזי שבני המשפחה שנותרו בחיים, במידה והם לא מגיעים להסכמות ביניהם, אז מוצאים את עצמם בסכסוך מהותי שיכול לגרום לנתק משמעותי מכאן והלאה. הפתרון בדרך כלל נמצא אצל ההורים אשר יכולים לחסוך זאת באמצעות מכתב צוואה ברור. אך הוא גם יכול להימצא אצל הילדים והנכדים עצמם, אם הם בוחרים להגיע להסכמות ולא לסכסוך אחד עם השני. 

חשוב לומר שבתהליך הזה יש חלק משמעותי לעורך דין שמתמחה בדיני ירושות. הוא ידע כיצד לעזור להורים לכתוב צוואה, ידע כיצד לדאוג ליישומה, וכן אם יש צורך ישמור על כך שכל בני המשפחה יצאו מרוצים מהחלוקה הסופית. 

איך מונעים סכסוכי ירושה?

הדרך הפשוטה ביותר למנוע סכסוך ירושה, היא להגדיר בצורה מאוד ברורה ומפורשת כיצד לחלק את הרכוש, נכסים וכסף, למשל העברה ללא תמורה בין בני זוג. אם יודעים כיצד לעשות זאת, מבלי שאף צד ירגיש נפגע, מבלי שאף צד יחוש שהוא קיבל פחות ממה שמגיע לו, אזי שיש סיכוי רב למנוע סכסוך שכזה. 

יכולים ההורים גם להכין את כל הצדדים וליידע אותם מה הם עומדים לקבל ומה אחרים יקבלו. אם צד מסוים חושב שמגיע לו יותר, אז מוטב להכין אותו לכך שיקבל בדיוק כמו האחרים. ברגע שכולם מקבלים אותו דבר, אז קל יותר להימנע מאפשרות של סכסוך ולראות את הדברים בהיגיון רב יותר.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הגיע הזמן להשתדרג עם מתקן לסבון ידיים בשירותי המשרד שלכם
מתקן לסבון ידיים הוא חיוני בכל מקום שבו יש אנשים. על אחת כמה וכמה במקום העבודה, שם באים במגע עם אנשים...
קרא עוד »
ספט 28, 2021
ניהול מבנים גדולים – ממה צריך להזהר בתחום ניהול מבנה גדול?
כל התחום הזה של ניהול מבנים הוא נושא מורכב מאוד. היות והניהול של מבנים גדולים מחייב שיתוף פעולה של כל...
קרא עוד »
ינו 16, 2022
נוטריון לספרדית – למה לכם את השירות הזה?
בעשור האחרון מתבצעת עליה משמעותית בבקשת הדרכון הזר על ידי תושבים ישראליים למדינות ששייכות לאיחוד...
קרא עוד »
דצמ 29, 2019