התחדשות עירונית התפתחות בענף הנדל״ן

התחדשות עירונית היא מונח המשמש לתיאור תהליך העיור וצמיחת הערים. תהליך ההתחדשות העירונית נמשך עוד מימי קדם, אז נוסדו ערים.

התחדשות עירונית כפי שמציעה חברת גורקן יזמות, היא תהליך שבו אזור מפותח מחדש במטרה להעלות את ערכו הכלכלי והחברתי. היא מונעת מהביקוש של האזרחים, שרוצים לחיות בסביבה שיש בה יותר מרחב וירוק. המטרה העיקרית של התחדשות עירונית היא לתת מראה חדש לעיר ולהפוך אותה לאטרקטיבית יותר. התהליך מתרכז בדרך כלל סביב רחובות העיר, אך הוא יכול לכסות גם אזורים אחרים כמו פארקים וכיכרות, מתחמי ספורט וחורשות.

בתהליך של התחדשות עירונית עם גורקן נדל"ן למשל, מתחיל תהליך פיתוח של ערים חדשות וטובות יותר. מדובר בחלוקה מחדש של קרקעות ליצירת אזורי מגורים חדשים, יצירת פארקים ואזורי בילוי, הכנסת מערכות תחבורה ציבורית וכו׳.

העיר תל אביב למשל, עוברת פרויקט גדול של התחדשות עירונית. מטרת הפרויקט היא ליצור עיר חדשה ומודרנית עם מבנים מודרניים, עיצוב עירוני חדש ומודרני עם התמקדות משמעותית ברחובות ידידותיים להולכי רגל, ובניינים מעוצבים ומשובחים עם חנויות ושירותים המספקים פעילות קהילתית. במרכז העיר תל אביב נמצאת תחנת הרכבת המרכזית של העיר (מבשר לעתיד), אצטדיון הכדורגל שלה (הגרסה המודרנית של ארז גיל), וכמה מוזיאונים כמו מוזיאון ישראל הנודע (שנוצר על ידי אחד מתלמידיו של לב) ואזור קרוב לתחנת הרכבת הישנה.

המטרה של התחדשות עירונית היא להפוך את הערים לאטרקטיביות יותר, ובכך גם להפוך את החיים בעיר מסוימת למקום מגורים עם איכות חיים טובה יותר. בנוסף, התחדשות עירונית מסייעת למשוך אל העיר יותר ויותר אנשים המעוניינים להשקיע בנדל״ן באזור, ולרכוש דירות. כל זה קשור לעלייה בביקוש לדירות ובתים בשל העלייה בתנאי החיים באזור ובאטרקטיביות שלו.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איפה רוכשים משקולות לרגליים?
משקולות לרגליים מאתר פיט בנדר הם כלי חשוב ויעיל עבור כל מי שמקפיד על שגרת אימונים. אם אתם מחפשים...
קרא עוד »
פבר 22, 2022
מתי ניעזר בעורך דין ביטוח?
זו לא שאלה של מתי, אלא איזה סוג של עורך דין ביטוח נצטרך בעתיד. עורך דין הביטוח הינו אדם פרטי המעניק...
קרא עוד »
נוב 14, 2022
כיצד לזרז את תהליך העסקת עובדים
אם אתם מחפשים עובדים, אתם בוודאי יודעים כי תהליך מסוג זה דורש זמן רב והקפדה על בחירת העובדים, האו מפרך...
קרא עוד »
אוג 29, 2018