הלוואות בערבות מדינה – מה זה אומר ולמי זה יכול להתאים?

הלוואות בערבות מדינה

אחת הבעיות הגדולות של לא מעט משקיעים בישראל, בוודאי משקיעים קטנים היא, שלא כל אחד מהם יכול לקבל הלוואה בצורה קלה מהבנק, לא קל יכול להציג את הנתונים, בטחונות וערבויות לשם כך. מה שאומר בעצם, שרבים מהם מוותרים לא פעם על חלומות שיכולים לעזור לא רק להם באופן אישי אלא גם לכלכלה כולה, בגלל קשיים שכאלה.

אנחנו שומעים בדרך כלל על לווים גדולים שנהנים מאפשרות לקבל אשראי מהבנק בצורה מאוד מרשימה, כזו שמאפשרת להם לרכוש עסקים ולהתרחב, אך מולם אנחנו יכולים למצוא לא מעט משקיעים קטנים שאין להם את האפשרות הזאת.

לכן, המדינה מנסה לחפש כל הזמן דרכים כיצד כן לעזור להם, כיצד לספק את הערבויות הנדרשות על מנת שיוכלו לקבל הלוואה דרך גורמים שונים.

אחת הדרכים היא באמצעות הלוואות שהמדינה מספקת להן ערבויות. כלומר, אותו גורם שמבקש הלוואה מהבנק או מגורם חוץ בנקאי, פונה תחילה אל המדינה במטרה שזו תספק לנו ערבות מתאימה, וכך הוא יכול לפנות אל אותו גורם וליהנות מהלוואה מתאימה לצרכים שלו, כאשר הוא מציע לאותו גורם ערבות מדינה.

יש לכך כמה יתרונות, ראשית, במצב הכלכלי של המדינה כיום, עם הנתונים הכלכליים, אין דבר יותר אמין וחזק מזה. המדינה מציגה נתונים כלכליים מאוד מרשימים וזוכה להצלחות מאוד גדולות בניתוחים של גורמים בינלאומיים. לכן כשהמדינה מעניקה ערבות, זה אומר, א', שיש מאחורי אותו גורם, גב כלכלי חזק, איתן ויציב, ב', זה אומר שהמדינה סומכת עליו, מה שמלמד שהוא עצמו בעל גב כלכלי חזק.

יתרון אחר הוא עבור המדינה כמובן, בצורה כזו היא מונעת מצב שמשקיעים לא יבצעו השקעות. אם היא לא היתה מעניקה להם אפשרות לקבל ערבות, סביר להניח, שהם לא היו מנסים להשקיע, כי לא היתה להם אפשרות. בצורה כזו היא מעודדת השקעות, במיוחד באזורים שעל פניו נחשבים פחות רווחיים.

חשוב לומר, לא על כל השקעה המדינה ממהרת לספק ערבות, בדרך כלל מדובר על השקעות משתלמות בין זה לצורכי יצוא, מחקר, בנייה והייטק.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פיצויים לניצולי שואה מרומניה – איך תבדקו את זכאותכם?
תוהים האם מגיעים לכם פיצויים בתור ניצולי שואה מרומניה? הדרך היעילה ביותר לבדוק את הזכאות שלכם היא על...
קרא עוד »
נוב 21, 2020
חושפים את הפחות ידוע: הצלחתו של אלון אלרואי בפוליטיקה ובעסקים
שמו של אלון אלרואי מוזכר לא פעם כשדנים על הצלחה בפוליטיקה ובעסקים. עם זאת, מה שרבים לא יודעים הם...
קרא עוד »
ינו 02, 2024
מהו תקנון חברה בע"מ
כאשר רושמים חברה, יש דברים רבים כמובן שצריך לדאוג להם כבר מההתחלה לצורך הרישום ופתיחת החברה כדי לוודא...
קרא עוד »
ינו 10, 2023