תוספת תגמול למורים במערכת החינוך

תוספת תגמול למורים

הסכם אופק חדש שנחתם בין הממשלה לארגון המורים בשנת 2008 הביא לכך שהמורים התחייבו לאתגר את התלמידים המצטיינים ומאידך לסייע לאלו שמתקשים בהבנת החומר. ההשקעה של המורים תביא להעלאת שכר של כחמישית בשכרם כך שגם מורה מתחיל יוכל ליהנות ממשכורת טובה יותר ובכל שנה יוכלו המורים לקבל תוספת תגמול על 36 שעות נוספות שהם ישקיעו בפעילויות שונות בשעות אחר הצהריים.

רבים מן המנהלים העידו כי ההסכם תרם רבות להישגים וללימודים השוטפים שמתרחשים בבית הספר. התגמול למורים הביא לכך שמקצוע המתמטיקה למשל הפך להרבה יותר פופולארי ותלמידי בית ספר יסודי רבים הגיעו להישגים טובים בתחום. גם שינויים חברתיים וטכנולוגיים הביאו לצמיחה אישית ולריענון מקצועי למורים ולמנהלים שכן כעת יש להם את מרחב הבחירה והם יכולים לגוון את שיטות הלימוד שלהם.

איך זה עובד

קיימות תשע דרגות שכר בהסכם ובמסגרתו ישנן תוספות שכר ותגמולים בכל מעבר בין דרגה לדרגה. תוספת זו היא בשווי של 8% בממוצע. חמש הדרגות הראשונות מצריכות המתנה של בין שנתיים לשלוש בין שלב לשלב, כאשר במהלך הזמן הזה המורה צובר עשרות שעות של פיתוח בכל שנה שחולפת. המנגנון מתנהל כיום על ידי מענק של גמול השתלמות.

מי שמצטרף לאופק נהנה מהשתלמויות שונות אשר מוכרות לגמול ומכילות ציון. ניתן לבחור בין נושאים שונים ומגוונים וזאת על פי המדיניות שהציב משרד החינוך לאורך כל שלבי הקריירה של העובדים השונים וכמובן שעל פי הצרכים הייחודיים. מדובר על מסלולים שנפרשים על פני שעות שנתיות ומעניקים תוספת נכבדה מאוד לשכר של המורים, תוכלו לראות זאת בפירוט בכתובת https://www.actuar-ec.co.il/

מה הן חובות המורים המתחילים

כל מי שמסיים תואר ראשון יידרש ללמוד קורסים שונים בענייני ליבה במהלכם הם ילמדו כאשר הם מלווים בצוות הוראה. על כן כבר למן השנה הראשונה יהיו המורים זכאים לקידומים שונים בדרגות. ישנם קורסים שונים כמו למשל קורס תקשורת בתרבות חינוכית, הוראה פרטנית לילד, קורס מרחב ארגוני, ועוד קורסים רבים וחיוניים שיסייעו להתפתחות המקצועית של כל מורה עובד הוראה. שיטת זו היא בעלת פוטנציאל הצלחה גבוה ויכול לתרום למצבם של התלמידים והמורים.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סוגי ביטוח נסיעות לחו"ל: מדריך מומחה
נסיעה לחו"ל מעלה תמונות של יעדים אקזוטיים, תרבויות סוחפות והרפתקאות שאין שני לה. עד כמה שהסיכוי מרגש,...
קרא עוד »
אוק 06, 2023
מה עושה יועץ לכלכלת המשפחה?
יועץ לכלכלת המשפחה יכול לעזור לך להבין טוב יותר את הכספים שלך. הם יכולים גם לעזור לך לנהל את הכסף שלך...
קרא עוד »
נוב 15, 2022
איך מקימים סטארט אפ?
אנשים רבים רוצים להיות הבוס של עצמם, להחליט באילו שעות לעבוד, כמה לעבוד, מה ללבוש לעבודה, מה לעשות, במה...
קרא עוד »
מרץ 30, 2022