מהו ההבדל בין מס שבח להיטל השבחה

ההבדל בין מס שבח להיטל השבחה

אנשים רבים בוחרים להתבלבל בין מס שבח לבין היטל השבחה, אך למעשה מדובר על שני היטלים שונים לחלוטין. מס שבח למשל, משולם על ידי כל מי שמעוניין למכור את הדירה שלו, היות ומדובר על מס של 25% על רווח ההון שבעל הנכס הרוויח, כתוצאה ממכירה ברווח של הדירה שלו. המס מגלם את הפער בין מחיר המכירה של הדירה לבין מחיר הרכישה שלה, בקיזוז ההוצאות השונות הקשורות לרכישת הדירה או להשבחה שלה. הוצאות אלו יכולות לכלול עמלת תיווך, שכר טרחה של עורך דין, שיפוצים וכדומה. לעומת זאת, היטל השבחה הינו היטל שמוטל על בעל הנכס, אשר מעוניין לשפר את הנכס שלו, דבר שיגרום לעליית הערך שלו. מדובר על שיפורים כמו הוספת מרפסת, בנייה של יחידת דיור, בניית קומה נוספת בבית וכדומה. במידה והוועדה המקומית אישרה לבעל הנכס אישור שימוש חורג, אישור הקלה או אישור תכנית בניין עיר, הוא יצטרך לשלם את ההיטל בעת מכירת הנכס, כלומר ברגע מימוש ההשבחה שלו.

ההבדל בין מס שבח להיטל השבחה – כל מה שחשוב לדעת בנושא

כאמור, ישנם הבדלים רבים בין שני המיסים האלו, כאשר ההבדל המרכזי נובע מגובה המס. בעוד שמס שבח עומד על סך של 25% מהרווח של מכירת הנכס בקיזוז ההוצאות השונות, היטל שבח עומד על סך 50% משווי ההשבחה. כמו כן, חשוב לזכור כי מס שבח משולם לרשות המיסים, בעוד שהיטל ההשבחה משולם ישירות לוועדה המקומית העירונית. המטרה של ההיטל היא לכסות את ההוצאות של הוועדה המקומית, לאפשר לה לרכוש נכסים שונים לצרכי הציבור וכדומה. כמו כן, הרשות המקומית משתמשת בכסף לצורך השקעה בחינוך. ישנם כמובן מספר אלמנטים דומים בין שני סוגי המיסים, למשל בשני המקרים יש לשלם את המס בעת מכירת הדירה. עם זאת, כאשר משלמים מס שבח, ניתן לקזז ממנו הוצאות מסוימות הקשורות להשבחת הדירה, בין היתר, ניתן לקזז את היטל ההשבחה.

לסיכום, ישנם הבדלים משמעותיים בין מס שבח להיטל השבחה, הן בגובה המס, הן ברשות שצריך לשלם לה והן במשמעות הכללית של שני המיסים.

קבלו מידע חשוב בנושא צוואות וירושות

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ביגוד לעובדים
ביגוד לעובדים הוא חלק הכרחי מהצרכים אותם כל מנהל עבודה או בעל עסק צריך לספק לעובדיו. ביגוד אינו משמש...
קרא עוד »
נוב 16, 2021
מיגון רכבים – הדרך להרגיש בטוחים בדרכים
למזער נזקים בכבישים מסוכנים אתם נוהגים במקומות בשטח קו האויב? לבטח אתם חוששים מפני סכנות האורבות...
קרא עוד »
אפר 29, 2019
פגישה עם יועץ פנסיוני, מי צריך את זה?
מפגש עם יועץ פנסיוני הוא שלב חשוב בתכנון הפרישה. יועץ פנסיוני יכול לספק לך את המידע הדרוש כדי לקבל...
קרא עוד »
אפר 19, 2023