דגשים חשובים לכתיבת סמינריון

כתיבת סמינריון

סטודנטים רבים, בייחוד סטודנטים שלומד לתואר ראשון, רואים בסמינריון בתור מושא פחדיהם. העמידה בזמנים, הסטנדרטים הגבוהים, החומר הרב, חיפוש מקורות אקדמיים וביצוע העבודה תחת כל התנאים הללו, מביאים אותם לידי לחץ נפשי גבוה ואף לתחושת פחד.

עבודה סמינריונית הינה עבודה, שמסכמת את כל הידע, שהסטודנט למד, רכש וטיפח, במהלך שנת הלימודים שלו. זוהי עבודה, שמשקלה הציון הינו משמעותי מאוד, והיא מוגשת בסוף שנת הלימודים או בסוף סמסטר.

ראשית כל, לפני שנתחיל לתת דגשים חשובים לכתיבת סמינריון, נתמקד בכמה כללים חשובים. ואלו כללי הכתיבה: פונט david בגודל 12, שורה וחצי רווח (1.5), כתיבה בפסקאות וכתיבה רהוטה, ברורה ומסודרת.

רצוי ליצור עמודים לעבודתכם, מבחינה אסתטית זה נראה טוב ומשדר רצינות בעבודתכם. מלבד זאת, תמיד תדעו באיזה עמוד אתם נמצאים כאשר אתם ניגשים אליו, הישר מן תוכן העניינים. בעבור חלק זה, בוורד: "הוספה–>מספר עמוד–>תחתית העמוד–>מספר 2"

עד כאן בחלק של הפרטים הטכניים. כעת נעבור לפרטים העיקריים, שקשורים לכתיבת עבודת הסמינריון, שחשוב מאוד שתכירו. לאחר מכן, נעבור אל חלק הדגשים. בואו נתחיל.

עבודה זו נפתחת עם תקציר ומבוא, שפותחים את השערים עבור קורא העבודה, ודרכם הוא יכול לדעת מהו התוכן שנכתב בה. תקציר טוב ומבוא טוב מביאים להבנה טובה יותר בנוגע לנושא שעליו נכתוב בעבודתנו. חשוב מאוד לכתוב הכול במבוא, כדי לתת הכוונה למלא לנושא.

ואם שאלתם על התקציר, אז בתקציר פשוט כותבים את מה שהולך להיות בעבודה, כתבו בקצרה.

בתהליך כתיבת עבודות אקדמיות יש חלק עיקרי, שבלעדיו בלתי אפשרי לכתוב אותה, וחלק זה הינו סקירת ספרות. הכוונה לסקירה של המקורות האקדמיים, שבהם הסטודנט עושה שימוש בעבור עבודתו, ובה כתוב התוכן הרלוונטי, מתוך מקורות אלו, שקשור בנושא העבודה.

בהמשך, ובהתאם לשיטת המחקר שנבחרה בעבור נושא העבודה, מגיע פרק הממצאים בעבודה,  שבו מובאות תוצאות שהושגו כתוצאה משימוש בשיטות מחקר, והן תורמות לדיון ומסקנות, שיופיעו בחלק ההמשך של העבודה.

הפרקים של דיון ומסקנות מסכמים את העבודה.  הרשימה ביבליוגרפית, ובה כל המקורות שבהם בחר הסטודנט בעבור עבודתו, מופיע בסופה.

להלן דגשים חשובים לכתיבת סמינריון:

  1. כדי להקל את עומס החומר בסקירת הספרות, יש לכתוב ראשי פרקים, שייצרו סדר כתיבה ראוי לעבודתכם.
  2. רצוי להוסיף נספחים, בתור חיזוק לממצאים שלכם מן העבודה.
  3. בסקירת הספרות, יש ליצור סדר בנושאים, על פי המקורות שלכם, כך שכל כתיבתכם תהיה בסגנון "דבר שמוביל לדבר", הכוונה למשפך שיוצר רצף הגיוני וברור של התוכן.
  4. כתבו בפסקאות את סקירת הספרות, כאשר כל פסקה תכיל בתוכה את המקור האקדמי בו אתם עושים שימוש.
Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהו טיפול קוגניטיבי התנהגותי
כל אדם יש בו את יכולות וכוחות הנפש שלו. כל אחד מסוגל להתמודד למעשה עם כל מה שהחיים אמורים לזמן לפתחו....
קרא עוד »
אוג 31, 2020
למה צריך יועץ משכנתאות פרטי?
האם נוכל להגיד שיועץ המשכנתאות של הבנק נטול אינטרסים? בחלט לא. אין ספק שלא. המטרה של הבנק היא...
קרא עוד »
פבר 12, 2019
7 סיבות לפנות לחברה לייעוץ ארגוני לעסק שלך
ניהול הוא המקצוע הקשה ביותר בעולם מכיוון שהוא דורש מאמצים אדירים וידע רב שלמעטים יש. העניין הוא שמי...
קרא עוד »
יונ 25, 2019