מיסוי ורילוקיישן – מה הקשר

מיסוי ורילוקיישן

על פי חוקי המס בישראל, כל תושב ישראלי חייב לשלם מס הכנסה על ההכנסות שלו. בין אם מדובר על הכנסות שהוא מפיק בישראל ובין אם מדובר על הכנסות אשר הוא מפיק מנכס כלשהו שהוא משקיע בו בחו"ל או מכל גורם אחר בחו"ל. תושבי חוץ חייבים במס בישראל רק בגין הכנסות מישראל. כלומר, אם תושב ישראלי החליט לעשות רילוקיישן באמצע שנת מס, הוא חייב לברר את כל מה שחשוב אודות חובות המס שלו, מומלץ דרך עורך דין מיסוי בינלאומי המתמחה בנושא.

מיסוי ורילוקיישן

לא מעט ישראלים מחליטים במהלך חייהם לעשות רילוקשיין לחו"ל בכדי לעבוד בחו"ל ולהרוויח כסף, בכדי ללמוד בחו"ל תואר אקדאמי כלשהו או בכדי להתגורר בחו"ל. אותם ישראלים במקרים רבים מפסיקים לדווח על ההכנסות שלהם למס הכנסה ולביטוח לאומי. חשוב מאוד לדעת שאם מפסיקים לשלם מבלי להסדיר מראש את שאלת התושבות, זה יכול לצבור חובות שאפילו לא מודעים אליהן במס ההכנסה ובביטוח הלאומי, לכן חשוב לקבל ייעוץ מס עבור רילוקיישן בזמן המתאים, אותם חובות יוצגו בפני הישראלי שעשה רילוקשיין מיד כאשר הוא יחזור לארץ לאחר השהות שלו בחו"ל. לא פעם אם מדובר על שהות ארוכה מאוד, האדם יכול להסתבך בקנסות גבוהים מאוד ולא פעם גם בהליכים פליליים.

אז מה עושים?

על פי חוקי המס בישראל, כל תושב ישראלי שעובר להתגורר בחו"ל באמצע שנת מס, חייב להגיש דיווח מסודר על כך לרשות המיסים. את הדיווח ניתן להגיש בשתי דרכים: בתור תושב ישראל שיש לו הכנסות מחוץ לישראל שדורשות דיווח או באמצעות הגשת דוח מס שנתי רגיל. כמובן שכאשר מדווחים על רילוקשיין לחול לרשות המיסים יש להוכיח כי האדם ניתק תושבות מישראל והעביר את מרכז החיים שלו למדינה אחרת ובעצם כך רשות המיסים מאשרת כי האדם איננו חייב במס על הכנסותיו בחו"ל, אלא רק על הכנסות שיהיו לו בישראל.



Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
רחמים שקלים – כך הוא ממליץ לקנות נכס
חושבים לקנות דירה חדשה ותהיו מעוניינים להיות בטוחים כי אתם עושים זאת נכון? כדי שכך באמת יהיה, רצוי...
קרא עוד »
אפר 30, 2022
שליטה בהימורים מקוונים: התאמת הגישה שלך להצלחה אופטימלית
בתחום הבידור, הימורים באינטרנט עומדים כטיטאן מודרני, ומחבר את הריגוש של המקרה עם הנוחות של נגישות...
קרא עוד »
ספט 24, 2023
שמאי מקרקעין בנהריה
שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שמעריך נכס לפי שווי השוק שלו בזמן נתון. שמאים מסייעים לקונים ולמוכרים בשוק...
קרא עוד »
ינו 16, 2023