מה ההבדל בין תאונה בדרך לעבודה לבין תאונת עבודה מבחינת הזכויות שלכם?

תאונת עבודה היא תאונה שהתרחשה במקום העבודה בדרך לשם או חזרה ממנו. אולם אין מדובר כאן במקשה אחת, קיים הבדל בין תאונה במקום העבודה ותאונה שהתרחשה בדרך לעבודה. על כל מקרה, לנפגעי עבודה יש זכויות והם גם אמורים לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי. מי שהפך להיות נכה כתוצאה מהעבודה, יקבל גם קצבת נכות.

תאונה בדרך לעבודה וזכויות

מי שנפגע בתאונה בדרכו למקום העבודה, הוא בעל זכויות. חשוב כאן להדגיש בכדי לממש את הזכויות, כדאי ומומלץ לשכור את שירותיו של עו"ד שלמה לוי המומחה בתחום. כאשר מתרחשת תאונה בדרך לעבודה שמצריכה פניה אל שלמה לוי, תהיו זכאים לקבל פיצויים מהביטוח הלאומי אך לא רק, גם מחברת הביטוח.

תביעה בגין זכויות

מי שנפגע בדרך לעבודה, יכול לממש את כל הזכויות המגיעות לו. המוסד לביטוח לאומי, תפקידו הוא להעניק פיצוי לנפגע, בגובה של 75% מהנזק שנגרם לעובד. את ההפרש תשלם חברת הביטוח. כל מי שעבר תאונה חייב גם לפנות לביטוח הלאומי ולא רק לחברת הביטוח, שכן אם לא פנה, סכום הפיצויים יהיה נמוך יותר מ 75%. כמו כן, גם מחברת הביטוח הוא לא יקבל את מלוא הסכום לו הוא זכאי.

מהי פגיעה בעבודה?

תאונה במקום העבודה, כשמה כן היא. לא בדרך למקום העבודה ולא חזרה ממנו. כל מי שנפגע במקום עבודתו זכאי לקבל פיצויים מהביטוח הלאומי. מדובר ב 75% מסך ההכנסה שלו. אולם, גם כאשר מקבלים דמי פגיעה, מהסכום ינוכה תשלום למס הכנסה, פוליסת בריאות והתשלומים לביטוח לאומי.

אם הפגיעה בכושר העבודה איננה מלאה, אזי דמי הפגיעה יהיו נמוכים יותר. בנוסף, אם הביאה לאובדן כושר עבודה, והמעסיק מפטר את העובד, הוא זכאי לקבל פיצויים בגין הפיטורים.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מדוע חשוב מאוד לעשות החזר מס
אם אתם מרגישים שאתם משלמים לא מעט מס, אתם לא היחידים. נטל המס הישראלי הוא לא הגבוה ביותר בעולם, אבל הוא...
קרא עוד »
נוב 17, 2021
כל מה שרציתם לדעת על חלוקת ירושה בין אחים
כאשר אדם נפטר, ישנו חוק ירושה אשר קובע הוראות הנוגעות לאופן שבו יש לחלק את הירושה בין בן הזוג החוקי של...
קרא עוד »
אפר 29, 2019
הבטחה לעבודה בסוף הלימודים יש דבר כזה?
כאשר אנשים עם תואר שני ושלישי יושבים מובטלים, כנראה שלאף אחד אין ביטוח. סטודנטים רבים לאחר שנות...
קרא עוד »
ינו 02, 2021