גירושין ברבנות – מה זה אומר?

גירושין ברבנות – מה זה אומר?

מדינת ישראל אומנם מוגדרת בפי כל כמדינה חילונית, אך היא מתנהלת במובנים רבים על פי ההלכה היהודית ובפרט בכל מה שקשור לחיי ישות. לכן, כל מה שקשור לנושא של נישואין וגירושין,מתבצעים באופן רשמי ברבנות הראשית. 

אומנם זוגות יכולים להתחתן באופן אזרחי, אך לשם כך עליהם לנסוע לחו"ל ואינם יכולים לעשות זאת בישראל, אך מנגד, אם הם מעוניינים להתגרש בין אם הם התחתנו אזרחית או התחתנו על פי ההלכה, אזי שעליהם לעשות זאת דרך הרבנות ולא באופן אחר. 

גירושין ברבנות מבוססים כמובן על פי כללי ההלכה. זה נכון לגבי כל מה שקשור לחלוקת רכוש, כל מה שקשור לילדים ולהיבטים אחרים. ברבנות גם נערך הטקס הדתי, טקס החליצה, שבמהלכו בני הזוג מעניקים גט ולמעשה משתחררים מתנאי הנישואין ויכולים באופן רשמי להתחיל ולקיים מערכת יחסים עם גורם אחר, ובכך להתחיל פרק ב' בחיים שלהם. 

מה חשוב לדעת לפני גירושין ברבנות

ראשית, חשוב להבין, זוגות לא חייבים לבחור במסלול המשפטי של גירושין ברבנות. כלומר, הם יכולים להחליט שכל התהליך המשפטי ייערך במסגרת בית משפט לענייני משפחה, אך בכל מקרה כל מה שקשור לרישום של הגירושין באופן רשמי, הרי שהוא חייב להתבצע דרך הרבנות. הוא לא יכול להתבצע באופן אחר. 

חשוב להדגיש, לפני שנכנסים להליך כזה, מוטב להתייעץ עם עורך דין ירושה וגורמים רשמיים, זאת בשביל לדעת מה הן האופציות, מה נדרש לשם כך, וכמובן מה הדרך הטובה והבטוחה ביותר להתגרש, מבלי לאבד זכויות ומבלי לייצר מצב שהילדים או כל גורם אחר ייפגע בתהליך. 

לפני סיום נציין, רק אחרי שמסיימים את התהליך ומקבלים סופית תעודת גירושין, אפשר להתחתן בשנית באופן רשמי.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
השקעות נדל"ן באתונה: תובנות מפתח
אתונה, עיר המשלבת בצורה חלקה היסטוריה עתיקה עם תוססות מודרנית, מציעה הזדמנויות ייחודיות ובעלות...
קרא עוד »
דצמ 16, 2023
סכסוכי ירושה – איך נמנעים מהם?
לצערנו הרב, לא מעט משפחות נהרסות כתוצאה מסכסוך על כסף, רכוש ונכסים. לרוב הסכסוך מתרחש אחרי מות אחד...
קרא עוד »
ינו 31, 2022
תוכנה לניתוח טכני
תוכנה לניתוח טכני היא אפליקציה המסייעת בהבנה וניתוח של מגמת השוק. זהו כלי שנותן מידע על הביצועים...
קרא עוד »
יול 04, 2022