שאלות שישאלו אתכם בכל ראיון עבודה בהייטק

ראיון עבודה בהייטק

תחום ההיי-טק כבר מזה שני עשורים שהולך ומשגשג ונראה שמדינת ישראל היא מבין המובילות בתחום זה. הייטק כולל פיתוח תכנה וקוד הוא כולל יזמות בנושאים של מחשבים ואלקטרוניקה, הוא קשור גם לעולם הרפואה, לעולם האפליקציות והוא חולש על מגוון רחב של תחומים. 

אם סיימתם לימודי הייטק או קורס שיכול לשלב אותכם באחד המשרדים והחברות הגדולות והקטנות שעוסקות בתחום – אתם בוודאי רוצים להשתלב בצוות של הייטקיסטים שמספקים שירותים ועובדים תחת ארגונים וחברות הגדולות ביותר בתחום. 

אבל כדי להתקבל למשרה כזאת או אחרת חשוב שתכירו כמה שאלות לראיון עבודה שייתכן שישאלו אתכם בראיון עבודה. אז מה הן אותן שאלות? הנה מספר דוגמאות:

למה דווקא הייטק? 

יש לא מעט מראיינים שירצו לדעת מה הביא אתכם אל התחום. רבים רוצים לדעת אם מדובר בתשוקה אמיתית או רק דרך להרוויח יותר ויותר כסף. התכוננו לשאלה שכזאת. 

מה התוכניות שלכם לעתיד? שאלה כזאת ישאלו אותכם במרבית ראיונות העבודה, גם אם מדובר במשרה זמנית כאופר או בעבודה ברשת אופנה. חשוב לא להגזים ולומר שאתם "מתכוונים לבלות 20 שנה במקום", אבל כן יש להראות איזו מחויבות ורצון להישאר זמן רב במקום העבודה.

האם אתם יודעים לעבוד בצוות? 

כפי שציינו, עבודה בהייטק מתרחשת בדרך כלל בצוותים, לכן רצוי לדעת שאתם יכולים להשתלב בצורה טובה בצוות של מתכנתים, מפתחים ומהנדסים, לעבוד בהייטק דורש מכם עבודת צוות. 

מה ציפיות השכר שלכם? 

בדקו לפני הריאיון מהו ממוצע השכר של עובדים בתחום שבו אתם מומחים ונסו להתאים אותו למשרד שאתם מתמודדים אליה.

מה החסרונות שלכם?

שאלה נוספת שעלולה לעלות בכל ראיון עבודה. היו כנים, אל תגזימו עם תשובות כמו "אני דייקן מידי או יותר מידי נחמד" וספקו תשובות הגיוניות שמתאימות לכל אדם שנחשב שפוי אך בעל מוטיבציה. כך תוכלו להתקבל בקלות למשרות נחשקות.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ייעוץ כלכלי למשפחה – מתי נצטרך לפנות לייעוץ?
ייעוץ כלכלי למשפחה – מתי נצטרך לפנות לייעוץ? אין זה סוד שישראל היא אחת המדינות היקרות ביותר למחיה...
קרא עוד »
פבר 13, 2022
האם כריית ביטקוין פוגעת באנרגיה העולמית?
כל אדם החי בכוכב הלכת שלנו צריך להיות מוטרד ממצבו של כדור הארץ. אם אנחנו רוצים להשאיר לילדנו ולנכדינו...
קרא עוד »
אוק 19, 2018
גילוי אבני חן נסתרות: היתרונות הלא נפוצים של בחירת חברת המטבחים הנכונה
כאשר מדובר בבחירת חברת מטבחים, אנשים רבים מתמקדים בהיבטים הברורים כגון מומחיות עיצוב, חומרים...
קרא עוד »
דצמ 09, 2023