איך כותבים צוואה?

מצבות ברחובות

אם אתם רוצים לדאוג לקרוב משפחה מבוגר או חולה חס וחלילה או שאתם בעצמכם רוצים להתכונן לבאות ולדאוג לחלוקה של הרכוש שלכם אחרי מותכם, אתם כבר בטח יודעים כי הדרך לעשות את זה היא כתיבה ועריכה של צוואה. בגלל שמדובר בנושא רגיש הרבה פעמים, יש לא מעט שבוחרים לשים אותו בצד ולאחר הפטירה זה לרוב יוצר לא מעט בלגן ומריבות של השארים על הרכוש שאפילו יכולות לגלוש לפסים מכוערים. על כן, חשוב שלא לחשוש מהעניין הזה ולעשות את זה בהקדם במידת הצורך. אם אתם לא ממש בטוחים איך עושים זאת, הנה כמה דברים שחשוב לזכור.

סידורי הלוויה וקבורה

רבים טועים לחשוב כי צוואה מתייחסת אך ורק לרכוש שמותיר אחריו המנוח, אבל בעבור רבים הצוואה היא הדרך הטובה ביותר לבקש בקשות מיוחדות לקראת ההלוויה. אם אתם גרים ברחובות למשל, כדאי לברר כבר על מצבות ברחובות, על בתי עלמין באזור שאתם מעדיפים וחשבו על אופי הטקס ומה אתם רוצים שיהיה בו בדיוק. אל תזניחו את החלק החשוב הזה כי הוא יקל על בני המשפחה בעת ארגון ההלוויה.

חלוקת רכוש

זהו למעשה החלק המהותי בכתיבת הצוואה. בשלב הזה יש לחלק את הרכוש לשארים וזה בהחלט דבר שיכול לגרום לחיכוכים בין בני משפחה. אם אתם כותבים צוואה לעצמכם או עושים זאת בעבור אדם אחר, חשוב שתנטרלו מראש כל התערבות חיצונית. יש לא מעט משפחות שאצלן כתיבת צוואה מעוררת לא מעט שדים ומביאה רבים מבני המשפחה לנסות ולהתערב בתהליך ועל כן מומלץ לעשות את זה באופן דיסקרטי עד כמה שרק אפשר.

היעזרו בעורך דין מקצועי

זכרו כי עריכת צוואה נעשית אך ורק על ידי עורך דין. אנו ממליצים בחום לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה שכתיבה ועריכה של צוואות הן תחום ההתמחות שלו.

בשורה התחתונה מה שחשוב לזכור הוא שכתיבת צוואה מקלה על הן על המנוח בימי חייו והן על קרוביו לאחר פטירתו. מומלץ מאד לדאוג לדבר הזה בהקדם ובשום אופן לא לבחור לוותר על התהליך החשוב הזה.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איזו הסמכה צריך כדי להפוך לאח סיעודי?
קבלת תואר בסיעוד מותנית בלימודים שנמשכים כמה שנים. אפשר ללמוד זאת במוסדות לימוד רבים ברחבי הארץ...
קרא עוד »
יול 29, 2020
לימודי שמאות
היום לא מעט אנשים מחפשים אחר מקצוע איכותי ומשתלם, שיוכל לפרנס אותם בכבוד לאורך זמן. חשוב להבין כי אם...
קרא עוד »
ספט 21, 2020
הרמת כוסית לטו בשבט במשרד – כל מה שאתם צריכים
כל עוד מדובר על הרמת כוסית במשרד, מגשי האירוח יהיו בגדר בחירה מעולה! מגשי אירוח הם חלק חיוני מתעשיית...
קרא עוד »
פבר 13, 2023