רשות ההשקעות – מענקים – למה צריך אותם?

עסק צעיר ובכלל כל סוג של עסק, יכול להיעזר לא מעט במענקים וכלים פיננסים אחרים, בשביל להתקדם ולהתפתח בצורה הרבה יותר טובה וקלה. ישנם עסקים שיש להם גב כלכלי מספיק רחב, כך שהם לא צריכים באמת את המענקים האלה. לעומת זאת, עסקים קטנים זקוקים לכך. 

עסק קטן מתבסס לא פעם על בעלים שאין להם גב כלכלי רחב ולכן הם לא יכולים להפעיל את העסק רק מהכסף שלהם. מאחר ולוקח זמן עד שהכנסות נוצרות וישנם רווחים שאפשר להתבסס עליהם, אזי שכל עזרה חיצונית יכולה לעזור. למשל, מענקי רשות ההשקעות.

מדינת ישראל מנסה לעודד עסקים קטנים לפתח ולהתפתח, היא מנסה לתת להם את הכלים הרלוונטיים, אשר יעזרו להם להתפתח בצורה נכונה. למשל, היא הקימה רשות השקעות אשר עוזרת לעסקים בתחומים שונים להתפתח ועוזרת להם גם לקבל מענקים שיכולים לשרת אותם בצורות שונות ומגוונות. 

כיצד ה יכול לעזור לעסקים קטנים?

ראשית, אם נניח עסק קטן צריך כסף בשביל לפתח מוצר או שירות ייחודי שיכול לעזור לכלל הציבור, אזי שמענק מרשות ההשקעות יכול לעזור לעסק ובדרך עקיפה לכלל החברה. צריך לומר, יכול להיות שבלי המענק העסק לא יצליח לגייס את הכסף הדרוש לו בשביל לפתח את אותו מוצר או שירות. 

שנית, עסק קטן יכול למצוא את עצמו מתמודד עם סיטואציה בה הוא לא נהנה מהתנאים האופטימאליים לתחרות מול עסקים אחרים ולכן הוא לא ישרוד. זה יגרום נזק למשק ובוודאי ליכולת לפתח תחרות. לכן רשות ההשקעות – מענקים בוחנת את העסק, בוחנת את היכולות והפוטנציאל והאם באמת משתלם לתת לו מענק, בשביל לתת לו מענה מסוים אל מול חברות ועסקים גדולים יותר, לא רק בישראל אלא גם בחו"ל.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סוגי תאורה לבית: מדריך להתאמה והעדפות
כשזה מגיע להארת הבית שלך, הבחירות באתר https://lagatbaor.co.il יכולות להיות מכריעות. עם זאת, הבנת סוגי התאורה...
קרא עוד »
דצמ 12, 2023
דברים שאתה חייב לדעת על רוכבי אופנוע
בתחום התחבורה העצום, רוכבי אופנועים בולטים כזן ייחודי, המאמצים אורח חיים המשלב התרגשות, חופש ואחווה....
קרא עוד »
ספט 07, 2023
הלוואה בערבות המדינה – כל מה שחשוב לדעת
כל בעל עסק, אשר זקוק להלוואה לצורך קידום ופיתוח העסק שלו, יודע כי לרוב יש צורך לקחת הלוואה. הדבר נכון...
קרא עוד »
ינו 01, 2021