שירות פירוק רכבים – האם זה משנה למי פונים?

מפרק רכב הוא אדם שמפרק מכוניות לחלקים. מפרקי רכבים יכולים להיחשב כספקי שירות ואינם מכוסים על פי אותם חוקים כמו היצרן. הם בדרך כלל האנשים הראשונים שהעלו רעיונות חדשים ודרכים חדשות לייצור חלקים, ובכך מגדילים את פוטנציאל השוק של חברות אלו. 

פירוק רכבים – במה השירות כרוך ואצל מי זה מתבצע?

מפרק רכבים הוא בדרך כלל ספק שירות שיבוא לזירת התאונה ואז יפרק את הרכב, תוך הפרדה של כל חלקיו (ברוב תחומי השיפוט) לקטגוריות שונות ("חלקים" או "חשובים"). בדרך כלל, הם עושים זאת על ידי ניתוק רכיבים שונים או הפיכתם ל"חלקים" נפרדים. דמי השירות הממוצעים לרכב מוערכים בסביבות כמה מאות שקלים למכונית, כאשר עסקים קטנים וחברות גדולות פועלות בתעשייה. 

ישנן חברות פירוק רכבים בכל רחבי העולם. בארצות הברית לדוגמא הם נקראים "Recoveries" או "Recovery Services". לפעמים הם עובדים כיועצים לממשלות ולחברות ביטוח, שלאחר מכן משלמות להם עבור השירותים שלהם. בחלק מהמדינות נגבים מכס על מכוניות שנהרסו על ידי אזרחים פרטיים. מוציאים את הרכב ממרכיביו ומעבירים את החלקים למרכז מיחזור ייעודי בו ניתן לעשות בהם שימוש חוזר. 

למתגוררים באיזור ראשון לציון ניתן למצוא מידע על שירות זה גם דרך הקישור https://prk.co.il/place-for-dismantlg-cars-in-rishon-lezion/ 

כיצד מפרקים רכב?

תהליך הפירוק נעשה על ידי פירוק הרכב, כלומר לוקחים את כל מרכיביו (מלבד צבע) ואז מכניסים אותם למיכל אחסון נפרד משלהם, שם הם נשמרים עד למכירתם או לגריטה. תהליך הפירוק אורך זמן רב ונחשב גם לתהליך יקר – זה יעלה לא מעט לפרק מכונית אחת לחלוטין כדי להיפטר מכל מרכיביה. 

רכב שפורק במלואו הוא "רכב מפורק". שנמכר או נמחק, ופורק לגמרי. חלקים בשווי אלפי שקלים יאוחסנו עד למכירה או לביטול. בתעשיית הרכב, "פירוק" הוא מונח המשמש לתיאור תהליך של הסרה מלאה של רכיבי רכב והכנסתם לאחסון עד שלמועד שימוש מחדש בהם.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך מגיעים לעצמאות כלכלית?
עצמאות כלכלית היא עניין שחשוב ורצוי להגיע אליו לא רק בתקופה הנוכחית. תקופה מבלבלת ולא ברורה עבור רבים...
קרא עוד »
ספט 27, 2020
פענוח אומנות בחירת ריהוט משרדי
בתחום העצום של עיצוב משרדים, בחירה נכונה בכל הנוגע לריהוט יכולה להיות משימה לא פשוטה. כמומחה בתחום,...
קרא עוד »
דצמ 28, 2023
איך כותבים צוואה?
אם אתם רוצים לדאוג לקרוב משפחה מבוגר או חולה חס וחלילה או שאתם בעצמכם רוצים להתכונן לבאות ולדאוג...
קרא עוד »
נוב 12, 2020