רישיון לעוסק באסבסט

רישיון לעוסק באסבסט

ישנם סוגים שונים של חומרי בנייה המשמשים קבלנים העוסקים בתחום, כאשר חומרים אלו מוכרחים לעמוד בתקנים מחמירים וסייע בתהליך הקמת מבנים חזקים, עמידים ואיכותיים. בין חומרי הבנייה הרבים ניתן למנות גם את חומר האסבסט, שכיום הינו חומר מסוכן ואסור לשימוש ולכן המשרד להגנת הסביבה פועל להסרת חומרי האסבסט ממבנים שונים באמצעות קבלנים בעלי רישיון לעסוק במפגעי אסבסט.

מהו אסבסט?

האסבסט עשוי תרכובת של מינרלים סיביים להם יש מבנה גבישי, ולכן תכונות אלו העניקו לחומר האסבסט את החוזק והעמידות ליישומו במבנים שונים לצרכי בידוד. כיוון שלאחר מחקרים שונים נמצא כי חומר זה מסוכן למערכת הנשימה כתוצאה מהסיבים הקשיחים והגבישיים שלו, מתקיימות עבודות בכל רחבי הארץ להסרה וסילוק של אותם משטחי אסבסט ששימשו בעבר לבידוד של מבני ציבור, בנוסף להמלצה לסילוקו גם משטחים פרטיים.

עבודות פינוי אסבסט דורשות בעלי מקצוע מיומנים בתחום, ולכן רק קבלן עם
רישיון קבלן שיפוצים המורשה לפינוי אסבסט יכול לבצע את העבודה בהתאם להנחיות החלות עליו כדי למנוע פיזור של החומר לאוויר.

פינוי אסבסט – כיצד התהליך מתבצע?

הסכנה בחומר האסבסט קיימת כאשר משתחררים לאוויר חלקיקים וסיבים, שאלו עשויים לחדור אל מערכת הנשימה ולחולל נזקים בריאותיים בלתי הפיכים לריאות. משום כך תהליך פינוי האסבסט מוכרח להתבצע רק על ידי בעל מקצוע המחזיק רישיון לעוסק באסבסט. איש מקצוע זה הינו קבלן מורשה לפינוי אסבסט, והוא מבצע את תהליך הפינוי באופן בטיחותי לאחר לבישת ביגוד מגן, תליית שלטי אזהרה עבור הדיירים ועוברי האורח באזור בנוגע לעבודת הפינוי, וכן ביצוע הפינוי באמצעות ציוד וחומרי אריזה ייעודיים והשלכת האסבסט אל אתרי הטמנה מורשים בלבד.

מה המשמעות של רישיון לעוסק באסבסט?

עבודת הפינוי של חומר האסבסט מתבצעת רק על ידי אנשי מקצוע מוסמכים לכך, זאת כיוון שבעלי מקצוע אלו מודעים לסכנות הבריאותיות הטמונות בפיזור אבק וסיבי אסבסט לאוויר. רישיון לעוסק באסבסט ניתן לאנשי מקצוע מוסמכים לכך מטעם המשרד לאיכות הסביבה, ולכן קבלן מורשה לפינוי אסבסט הינו קבלן רשום ומוסמך ששמו מופיע ברשימה הארצית של פנקס הקבלנים. רישום זה מעיד על מקצועיותו של קבלן האסבסט, וכן מציג את האסמכתא הרשמית לביצוע העבודה אותה הוא קיבל מטעם המדינה.

כיצד ניתן להשיג רישיון של קבלן מורשה לעוסק באסבסט?

כדי להחזיק ברישיון של קבלן מורשה לעסוק בעבודות פינוי וסילוק אסבסט, יש להגיש בקשה לרישום בפנקס הקבלנים דרך רשם הקבלנים האחראי על ניהול הרישום ומתן רישיונות לקבלנים מקצועיים. כיוון שמדובר בתהליך מורכב ורשמי הכרוך בהצגת מסמכים ואישורים המעידים על יכולותיו המקצועיות של בעל המקצוע, מומלץ להגיש בקשה מוסדרת לקבלת הרישיון באמצעות עו"ד רישום קבלנים המתמחה בתהליכים אלו.

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מסנן אור LT – למה הוא משמש?
ברשותכם לול עופות? זה מעניין, אבל תרנגולות גדלים כמו צמחים. הם צריכים את האור המדויק, את השעות...
קרא עוד »
ינו 03, 2021
מה עושה יועץ לכלכלת המשפחה?
יועץ לכלכלת המשפחה יכול לעזור לך להבין טוב יותר את הכספים שלך. הם יכולים גם לעזור לך לנהל את הכסף שלך...
קרא עוד »
נוב 15, 2022
ארבעה בנים בסדר העולמות הרוחניים של חכמת הקבלה – חלק א
משמעות ארבעת הבנים בסדר פסח על פי חכמת הקבלה כנגד ארבעה בנים דברה תורה, כנגד חכם, רשע, תם ושאינו...
קרא עוד »
אוג 30, 2022