תביעת נכות מעבודה

תביעת נכות מעבודה

שלקוח מעוניין להגיש תביעת נכות מעבודה, תביעת נכות כתוצאה מתאונת עבודה, השאלות הראשונות שמטרידות אותו היא אם אגיש את התביעה לנכות מעבודה -כמה פיצויים אקבל.
השאלה היא שאלה מאוד מרכבת שכן על מנת לזכות בפיצוי גדול ככל האפשר חשוב תחילה לקבל אחוזי נכות גבוהים ככל האפשר.

המטרה הכי חשובה היא למצות את דמי הפגיעה. דמי הפגיעה בתאונת עבודה הם האפשרות של המבוטח לקבל פיצוי למשך 91 יום. מידת ההוכחה של נזק בתביעת דמי פגיעה היא קטנה מאוד, כלומר אם מבוטח יצליח להוכיח איזה שהוא קושי מינימלי לעבודה, המוסד לביטוח לאומי יאשר לו את תביעתו לדמי פגיעה. לכן המטרה הראשונית אם יש לכם קושי ממשי, הגישו מיד את תביעת דמי הפגיעה . הגשת התביעה עשויה להעניק לכם משכורת למשך 91 יום.

אם עברנו את עניין דמי הפגיעה, המטרה שמגישים תביעת נכות מעבודה, ותביעה לביטוח לאומי- נכות מעבודה- לפיצויים- היא להשיג תחילה נכות זמניות גבוהות.

נכות זמניות גבוהות הם מטרה ראשונית בתביעת נכות מעבודה שמגיש עו"ד אובדן כושר עבודה שכן אז מצליחים להשיג פיצוי גבוה ככל האפשר מה שמסייע לעבור את התקופה הראשונית שהיא לרוב תקופה קשה יותר.

בתקופה הראשונית המבוטח מרבה להעדר מעבודה , השכר של המבוטח לא אחת עשוי לפחות.
מעבר לעניין השכר המטרה בנכויות זמניות היא ליצור איזה שהיא נקודת אחיזה.

אם ביטוח לאומי מתחיל לתת נכויות זמניות גבוהות בתיק, שהוא יבוא לדון בנכויות הקבועות בתיק, הוא יצטרך להתאים את עצמו למציאות של הנכויות הזמניות הגבוהות בתיק, מה שלרוב עשוי להגדיל למבוטח את הפיצוי הכספי אותו יקבל מביטוח לאומי בתביעת נכות מעבודה.

באחד המקרים בהם טיפל במשרד קיבל תובע נכות זמנית של 70% על רקע פגיעת ראש קלה, פגיעות קלות בצוואר, פגיעות קלות בגב, בעיות של כאבי ראש מקצביים.

שביטוח לאומי בתביעת נכות מעבודה בא לדון באחוזי הנכות הקבועים, רופאי הוועדות הסתכלו על הסיבה למתן הנכויות הזמניות הגבוהות והתוצאה הייתה שבמועד חידוש הנכות רופאי הביטוח הלאומי לא הפחיתו את הנכויות בצורה משמעותית. המבוטח נשאר על 46% לפני הפעלת תקנה 15.

עניין שני שמשפיע על הפיצויים של ביטוח לאומי בנכות עבודה הוא כמובן השכר.
ככל שהשכר של המבוטח גבוה יותר, וכן אחוזי הנכות גבוהים יותר כך הפיצוי הכספי אותו יקבל המבוטח גדול יותר.

>קראו על פיצויים בגין רשלנות רפואית טיפולי שיניים

ביטוח לאומי מחשב את השכר של העובד, מפחית מהעובד 25%, ולמעשה מחשב את הפיצוי לפי 75% מהשכר של העובד שקדם ל-90 יום לתאונת העבודה. בעברית פשוטה מי שעבר תאונת עבודה, שכרו הממוצע לפני התאונה היה כ- 10,000 ש"ח, ביטוח לאומי ישלם את דמי הפגיעה על בסיס של 7,500 ש"ח לחודש.

גם בסיס הנכות מחושב מסך של 75%, קרי בדוגמא שלעיל, החישוב מתבצע לפי סך של 7,500 ש"ח.
אם נקבעו לאותו תובע 30% אחוז נכות זמנית, הרי שהפיצוי שלו החודשי יהיה 2,500 ש"ח עד לתום הנכויות הזמניות.

יש לקחת בחשבון שהוועדות אוהבות תיעוד עדכני ומסביר את סיבת הפגיעה.
לא אחת אני נתקל בלקוחות שמגיעים לביטוח לאומי והתיעוד הרפואי שלהם רופף. כמובן שביטוח לאומי ינסה לנצל את סיבה זו על מנת לדחות את הטענות ולטעון כי אין קשר סיבתי או כי מצב העבר מבטל את כל הנכות שקיימת.

למשל, אם אנו תובעים פריצת דיסק לאדם שהוא בן 55, והכל כתוצאה מתאונת עבודה במסגרת תביעות נכות כתוצאה מתאונת עבודה, חשוב מאוד להביא דוחות של טיפולים, הסבר על היכולת להניע את הגב לפני התאונה ולאחר התאונה.

בעניינים כאלו עשויים הרבה פעמים רופאי הוועדות להפחית את אחוזי הנכות, או לקבוע כי הנזק של המבוטח היה קיים לפני התאונה ולא כל ביטוח סיעודי מכסה את כל האפשרויות במקרים כאלו.

לכן הערכות מראש, סגירת הטענות עוד לפני הוועדות, הסבר מקיף בניירת אותה אתם בוחרים להגיש לביטוח לאומי, עשויים לחזק את הסיכויים לקבל קצבת נכות מעבודה, או לקבל מענק גבוה. לא צריך להתייאש אם נפגעה לכם הבריאות, יש פתרון! זכרו כי כל טעות שלכם שווה כסף שנשאר בידי קופת האוצר .

Uncategorized כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חדר בריחה – חובה לילדים
חדרי בריחה הם דרך מצוינת לבלות עם המשפחה שלך. הם מהנים, אינטראקטיביים ומלמדים. חדרי בריחה הפכו...
קרא עוד »
מרץ 30, 2023
אוהלים למכירה
עריכת אירועים במקומות לא קונבנציונאליים, מצריכה היערכות מדויקת של כל הפרטים הרבים שמספקים אירוע...
קרא עוד »
ספט 16, 2020
נכסים לוגיסטיים – מה זה ולאיזה שימוש מיועדים?
זמינות והגבלה של שטחים המיועדים לבניה, תפעול, ייצור ותעשיה, מחירי קרקע גבוהים, השפעה של ארגוני איכות...
קרא עוד »
ינו 23, 2022